Exoduse teema jätkub

Lääne Elu eilse jõulupeo avaosa möödus Pärnu kontserdimajas Händeli “Iisraeli Egiptuses” kuulates. See tõik tabas mind väikese jahmatusega, sest muidugi ma teadsin, et minnaks Händelit kuulama, aga ma unustasin lihtsalt küsida, mida täpselt me kuulama lähme. Ses Händelilt kuulan ma suht igat asja igal ajal hea meelega. Lihtne, meloodiline, algajatele, emotsionaalne, lapsik – ühesõnaga “kellad ja viled”, mille pärast muide armastan ka Telemanni. Ja sellepärast ma ei küsinudki rohkemat: nii kui kuulsin sõnu “Händel” ja “oratoorium”, oli minu pittuminemise küsimus lahendatud – aga muidugi lähme!

Ja ole lahke – Iisrael Egiptuses koos kõigi nuhtluste, vaarao vägede uputamise ja Kaananimaa hirmuvärinatega. Eriti uhked olid need kohad, kus tulid tirtsud, rahe, äikesetormid ja esmasündinute tapmine. Oratooriumi teine osa, milles väljarändajad oma rõõmust vaarao vägede uputamise pärast kuidagi üle ei suutnud saada, läks keskpaigas hoolimata kelladest ja viledest minu jaoks natuke üheülbaliseks. Kädy Plaas oli ootuspäraselt hea, nagu ka kohale toodud šoti tenor Thomas Walker, aga muidu… ma ei tea. Ma olen Händelit paremas esituses ka kuulnud. Kuigi ega sel eilsel midagi ka viga ei olnud.

Pidu jätkus vägeva jõululaua taga ja pikapeale kruvis meeleolu ennast üsna ülemeelikuks. Öine matk tagasi bussi juurde kulges Haapsalu traditsioonide kohaselt keset sõiduteed ja valjude lauluhäälte saatel. Oluline teema oli Evald Aava “Vikerlased”. Veidi häiriv oli mõelda tänasele tööpäevale.

Kuid siin ma nüüd olen, reipalt kirjutuslaua taga taas.

Lisa kommentaar

