Homme esinen Ala põhikoolis ja Tõrvas

Homme tuleb taas pikk sõit. Põhjus nimetatud pealkirjas. Rohkem esinemisi selleks kevadeks mul graafikus ei ole. Eks kooliaasta saab ka kohe-kohe läbi. Veab, et Ott saab ikka kaasa tulla… mul tõusevad kuklakarvad turri, kui ma mõtlen sellise päevakava peale, et kõigepealt kolm ja pool tundi autoga sinna, siis kaks korda poolteist tundi esinemist ja pärast veel puruväsinuna kolm ja pool tundi autoga kodu poole sõita…  Vähemalt minu jaoks liiga karm. Talve poole Võhmas käies proovisin järele. Oli jube jah.

Muidu müttasin aina aias. Osa kõigepealt pottidesse pandud lilli sai eluvaimu sisse ning seejärel peenrasse, kiviktaimla tegin korda ja andsin sinna natuke komposti juurde, lillekastid ja õuepotid said endale elanikud sisse (kahesugused fuksiad ja pelargoonid ning ahtalehised peiulilled… oi, palju. Ja muidugi rohisin, rohisin, rohisin. Mai teine pool ja juunikuu on igasuguse umbrohu röögatu elujõu ilmekas demonstratsiooon. Lohutasin end mõttega, et niipea, kui juuni teisel nädalal umbes tulpide ja nartsisside pealsed maha saan lõigata, lähevad kõik peenrad ajalehemultši alla. Et ajaleht välja ei paistaks, siis mõnesentimeetrine kasvuturbakiht selle peale ka. ma pole varem niimoodi teinud, aga sel aastal mõtlesin, et prooviks õige. Ehk aitaks siin liivamaa peal natukenegi niiskust hoida ja umbrohtude suhtes oleks ka ehk tervislik… ja samas need lilled, kellest ma tahan, et nad isekülvi teel paljuneksid (näiteks sõrmkübarad ja keskmised kellukad), saaksid seda ju kasvuturba sisse teha, eks ole. Järgmiseks kevadeks loodetavasti on see 2- või  3-kordne ajalehekiht piisavalt pudiks kõdunenud, et krookused, tulbid ja nartsissid saavad sellest läbi tõusta, ja kõik hakkab otsast peale. Idee tasandil see süsteem ju täitsa pädeb, aga ma ei tea, kuidas praktikas lugu on. Ja kui ma ei proovi, ei saagi teada, sest ma ei tunne kedagi, kes tunneks kedagi, kes oma lillepeenras niimoodi teeks ja oskaks oma kogemustest midagi pajatada.

Mõne pildi paneksin siiski ka täna üles. Esimene neist sellest aspektist, et minu meelest on siin nurgas päris hästi välja tulnud erinevate lehestike koosmõju. Jah, selleks et see värk veel paremini mõjuks, peaksin need taimed olema suuremate laikudena – kuid minu mängumaa on tilluke ja kõik on ongi otsekui mudelimäng. Selles seltskonnas on siis tagant vasakult alustades rabarber, puishortensia, käoking, eest vasakult mets-piiphein, madal valge kurekell, keskel kõrgub hübriidne kurereha ja kohe aediiris tema kõrval, nende ees vanaema aiast saadud tundmatu priimula ning roomav metsvits ‘Aurea’. Okei, muru kõige ees on sutsuke liiga pikaks kasvanud jah.

mai 20 lehed

Siin aga on tükike idapeenrast, kust eest on puudu veel ainult tumepurpurlehine (umbes sama tume kui lursslill ‘Brunette’, mis tagareas paistab) Santa-Katariina jänesekapsas, mis sutike pärast selle pildi tegemist seal lünga täitis. See punane asi on aedmalts (artiplex hortensis – miski purpurea?), mu lemmik-umbrohi, tõeliselt dekoratiivne, tumepunane, kasvab minu aias 1.30 – 1.70 kõrgeks ja kannab jumalikke hiigelsuuri ja dekoratiivseid seemnekobaraid, mis tuules õõtsuvad ja selle vahva taime järelkasvu eest virgalt hoolt kannavad. Siin on tegemist alles väga noorte isekülvist tärganud taimedega. Roosakaslilla priimula taga on see kollakate lehtedega kurekell ‘Roman Bronze’, sinakamate lehtedega aga ‘Tower Dark Blue’, õied on neil ühtemoodi tumesinine täidis, aga lehestik vahvalt erinev. Mul on küll kuri plaan see sinakate lehtedega kurekell siit mujale kolida (ta minu arust nagu natuke häirib seda punaselehelist mängu, eriti kui see tumepunaste lehtedega jänesekapsas ka veel esireas kasvab), aga noh, seekord veel nii.

mai 20. IdP värvid

3 kommentaari

  1. Marju said,

    27. mai 2009 kell 12:19

    Aga Võhma on siiani tänulik selle kangelasteo eest!

    • aidivallik said,

      27. mai 2009 kell 18:37

      Võhmas oli ju väga tore – nii et selles osas on tänud minupoolsed! Aga lihtsalt pikk sõit üksinda on õudne, eriti väsinud peast tagasitulek.

  2. Angela said,

    30. mai 2009 kell 10:58

    Tõrva esinemine oli ka tore:)


Lisa kommentaar

