Nüüd ma siis tean, mis tunne on

… kui lapsed on kodunt välja saadetud.
Eile õhtul oli juba imelik. Mis mõttes pole vaja ülevalt plikat sööma hüüda? Oota-oota, kas plika enne tuttuminekut vannituppa pesema ei tulegi või? Kuule, kui sa poodi lähed, võta vorsti ka, meil muidu natuke kapis on, aga kolmele ei jätku… Ei, ärme pane munaroa sisse seeni, plikale ei meeldi. Kraadiklaas on köögi kolakapist kadunud, ju vist plika käes, ma lähen küsin ta käest selle tagasi. Näe, plika on terve hunniku riideid pesukorvi toonud, huvitav, kas tal on kohe homme neid vaja ja peaks need veel täna õhtul masinasse pessu panema?
Ja järgmisel sekundil äratundmine: jessas, aga teda polegi ju kodus.
Ja fantoomkuulmine. Mõni hetk kuulen justkui täitsa selgesti tema trampimist ülakorrusel ja samme trepil. Siis meenub: teda polegi kodus, mida ma sealt kuulda saan? Ja siis ei kuulegi enam midagi.
Veider, et kui laps on olnud vanaema juures või ekskursioonil või mujal korraks ära käimas, siis midagi sellist pole olnud. Siis oli nagu kogu aeg meeles, et teda pole kodus, siis polnud selliseid kuulmisi ega meenumisi. Praegune tunne on hoopis midagi muud.
Isegi praegu jooksis väike mõte peast läbi, et enne ta koolist tulekut peaks ühe kirjatöö püüdma ikkagi mustal kujul valmis jõudma, muidu pärast pole enam keskendumine nii kerge.
Aga ta ei tule ju täna koolist koju. Tuleb alles reedel.
Niisugused mõtted ja uiud siis siin. Aga hirmu mul õnneks ei ole. Ma tean, et ta saab seal hakkama. Ja kool tundus täitsa tore, internaat ka. Sõbrannaga ja vana klassiõega, kellega nad koos sinna läksid, said ka samasse klassi ja samasse internaadituppa – hästi tähtis asi mu meelest. Saavad teineteisele toeks olla ja koos on ka kergem kohaneda. Internaat muidugi ei ole kuigi heas korras. Aga pole mitte ka nii õudne kui 90-ndate algul need Päntri ja Pälli ühikad. Veidi remontimata ehk, ja sisustus on niru, plikade peale on kappe vähe jne. Aga selles asjas annab üht-teist ka koduste vahenditega ette võtta. Vähemalt kardinad neile akna ette saab ise valmis õmmelda. Ja võib-olla kuskilt kaltsukast ka üks kapp juurde ning vaip maha leida. Või midagi sellist. Aga loomulikult ma pean enne tüdrukutega aru pidama. Võimalik, et lagedad aknad-põrandad sobituvad nende üldise maailmanägemuse juurde ja on imago väljendamise oluline osa ning sellisel juhul ei tohiks torkida.

5 kommentaari

  1. indigoaalane said,

    2. sept. 2009 kell 11:47

    Aidi, palun kirjuta sellest raamat. Päriselt (ilma iroonia vms). Mul seisab sama asi varsti ees ja ma olen juba praegu üsna paanikas. Et mida ma siis teen? Kellele mind vaja? Kuidas leida tasakaal ülehoolitsemise ja ignoreerimise vahel. Ma ju tean, et talle ei meeldi kui kogu aeg helistan jne jne jne.

  2. 2. sept. 2009 kell 13:15

    Ma tean, mida Sa tunned! Lapsel algas nüüd oma elu. Oijehh

  3. Köögikata said,

    2. sept. 2009 kell 14:43

    Njah, mul on lihtsam – 2 algklassijuntsut jäi veel koju. Aga ikka on kedagi puudu. Hea veel, et msn on. Sest ega nad, jah, koguaeg helistamist ei kannata.:P
    Aga tõepoolest on see raamatukirjutamise mõte üks hiiglama hea mõte…ehh, ma juba ootan selle letileilmumist 😀

  4. aidivallik said,

    2. sept. 2009 kell 20:58

    Kuulge, see on täitsa lahe mõte. Äkki tõesti raamat? Aga siis see peaks ikka mingi tõhusam asi olema kui “ühe ema isiklikud kogemused”. Tuleks veidi ringi vaadata, äkki on nt võõrkeelses pedagoogikakirjanduses mingeid teemaga kattuvaid käsitlusi ees. 90-ndatest alates on ju mujal maailmas teismeliste psühholoogiat hirmsasti uuritud, kindlasti ka sellest kodust lahkumise aspektist. Selle peale võiks mõelda. Hmm… aitäh hea idee eest!

  5. raamatukoguhoidja said,

    14. sept. 2009 kell 12:32

    oi, niiiiiiiii raske oli oma vanimast “lahti lasta”!
    terve aastake vist läks harjumiseks.
    ja koer ootas öösiti ukse juures minust kauem:(((()))


Lisa kommentaar

