Viimsist uute ideedega vanade asjade kohta

Viimsis käidud, loengud peetud, nähtud jälle palju armastusväärseid inimesi. Kuulajaskonnaks seekord väga valdavas enamuses täiesti täiskasvanud inimesed: raamatukoguhoidjad, eesti keele ja kirjanduse õpetajad, lasteaiaõpetajad. Noh muidugi – lastel ju koolivaheaeg, vaba elu ja väljasõidud, ja pealegi ega nad ilma organiseerimata kirjandusüritustele ju ei tulegi, v.a üksikud.
Teise loengu juures andis see asjaolu mulle päris haruldase võimaluse rääkida oma raamatutest täiskasvanutele, hoopis teises kontekstis, teisest vaatenurgast. Lastele-noortele räägin ju ikka teisiti, mingite teiste rõhuasetustega ning arvestades kuulajate vanust.
Mis seekord veel üllatas: väga palju tehti märkmeid, kaustikutes kirjutati terveid lehekülgi täis, nagu oleksin läbi viinud mingit koolitust. Ja kui ma nüüd asja üle järele mõtlesin, siis avastasingi, et sisuliselt ju ongi see puhas koolituse teema, nii õpetajatele kui raamatukogutöötajatele: et kuidas lapsi lugema suunata, mida selle juures arvestada jne. Siis muidugi liikus mõte veel edasi: miks mitte kokku koguda, süstematiseerida ja veel kord põhjalikult läbi töötada kogu see laste- ja tekstipsühholoogiaalane materjal, mida olen omale arvutisse kokku kogunud ja mitmel puhul ettekannetes või muudes kirjutistes kasutanud. Nii et sisuliselt mul on juba olemas 5-6 temaatilise loengu materjal, mis võiks lastega töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla. Näiteks päris mahukas juba kokkukirjutatud käsitlus laste andekusest kui hariduslikust erivajadusest. Või samasugune pikk artikkel puudega lapse kasvatamisest ja õpetamisest. Või sama teema käitumishäirete ja psüühiliste häiretega lapse kohtlemisest-õpetamisest. Või koduse lugemaõppimise viisidest ja tehnikatest jne. Neid teemasid on päris mitu, mille kohta ma näiteks neli või viis aastat tagasi haridusministeeriumi tellimusel artikleid kirjutasin, et haridusministeerium saaks neid netti lapsevanematele lugemiseks riputada. Aga need on praeguseks hetkeks juba muidugi pealetulevate uute asjade poolt välja vahetatud, haridusministergi pole sama, ning minu suur töö tolmub kuskil unustuse raamatukogu tühjas koridoris, kuigi võiks mingeid gruppe vägagi huvitada. Miks mitte neid kunagisi artikleid uuesti läbitöötatuna ka oma kodukale artiklite alla üles panna, eks ole.
Niisugune mõlgutus siis tänases päevas. Kui pärast uut aastat muu tööga vähe hõlpu saab, siis võtan ilmselt selle asja ette.

4 kommentaari

  1. Mare said,

    28. okt. 2009 kell 12:35

    Minul klassiõpetajana tekkis väga suur huvi nende loengute vastu. Teemad ju kõik sellised praeguse aja lapse/noore õpetamist ja kasvatamist puudutavad.

  2. Köögikata said,

    28. okt. 2009 kell 16:05

    Kindlasti peaksid need tähtsad teemad taaselustama! Ja, ehkki kodukas on mugav koht, kust neid sobival ajal lugeda-vaadata, oleks kindlasti efektiivsem loenguvariant. Parim ilmselt mõlema sümbioos. Edu Sulle!

  3. Piret Joalaid said,

    28. okt. 2009 kell 17:14

    Ka mina tunnen nende materjalide vastu suurt huvi! Eriti käitumis- ja psüühiliste häirete osa, aga ka muu vastu. Jään suure huviga ootama. Jõudu!

  4. aidivallik said,

    28. okt. 2009 kell 17:32

    Aitäh kohe nii elava vastukaja eest! Saingi kinnitust, et neid materjale ja teadmisi on siiski tarvis. Sest teate, igapäevane elu paneb muidu päris tihti kahtlema, kas seda või teist asja, mis ma teen, ongi üldse nii väga vaja. Ja siis jäävad ka enda jaoks mõned asjad niimoodi “tolmuma”.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: