Kiire veidra päeva õhtul

Nii. “Pintsu ja Tutsiku II raamat” on trükikojas. Kaanele tuli punane kiri. Tänasesse jäi veel kolmas ja väga kiire korrektuur, kaane mõõtmete õigeks ajamine (sest need muutusid millimeetreid veel viimasel hetkel), viimased vaidlused, viimased paanilised telefonikõned, viimased ohked, ja tööpäeva lõpuks oli viimane kui jupp raamatust serveris.
Siis tuli Paljasmaa läbi, ajasime jälle põhiliselt teatrijuttu ja esitlusejuttu ka – ta tahaks veel aasta lõpus meie raamatuesitlust teha! Haapsalu esitlust, mõistagi, Tallinnasse orgunniga ei jaksa küll praegu tegeleda, see las jääb jaanuarikuusse. Haapsalus tuleb aga esitlus 20. detsembril kell 15.00 kultuurikeskuse rõdusaalis. Kaasatud on ka meie Hermann, kelle kasvatuses, malbuses ja viisakuses võib ka lapsi tuubil täis saalis 100% kindel olla (oi, see oli praegu enesekindel – aga ma ei kujuta enam küll ette ühtegi situatsiooni, milles meie leebe südamlik vanamees inimeste vastu võiks agressiivsust üles näidata; kõike on elu ta ette veeretanud ja ta hambad pole kunagi ega ühelgi juhul inimese külge käinud).
Probleemid Elliga on ka taas lahenemise teel. Oleme nüüd ka paar päeva jälle pingutanud ja tütarlapsel on maailm taas paika hakanud minema. Täna käitus ta lausa kiiduväärselt, sest läbi lossipargi väravate jalutades lasi ta väravaid läbides mind omaalgatuslikult (ilma rihmakorrektsioonita) ja aupaklikult ette ning suhtus vastujalutavatesse koertesse väärikalt ja ükskõikselt, lõdva rihmaga kõrval. Ja siis me kohtasime minu kindlustajaprouat oma springerspanjeliga jalutamas – see koer oli tore ja sõbralik, ainult arakene. Proovisime neil tutvuda lasta, aga spanjel kartis ja siis ma käskisin Ellil igaks juhuks kiiresti istuda. Ning ma olin tegelikult täiesti üllatunud, et juba täiesti mängulootuses ja õhevil Elli tõesti sõnapealt pepu kõnniteele mu jala kõrvale maha potsas, ainult tegi paar väga haledat niutsu: et ta ikka päriselt ka tahaks hirmsasti selle toreda karvase koeraga natuke joosta ja mürada! Aga ta kuuletus oma istumisega täiesti laitmatult ja sekundipealt nagu saksa lambakoer, mitte ei vahtinud chow kombel kõigepealt nördinult märga teekatet ja siis mulle otsa ega teinud niisugust ving-ving nägu, nagu “sa ei mõtle ju ometi tõsiselt, et ma nüüd peangi oma väikese ilusa pepu selle vastiku märja asja peale panema?, ja siis poole minuti pärast võib-olla istub ka.
Nii et jah, ta üllatas mind päris tõsiselt ning loomulikult avaldasin ma talle seepeale tunnustust ning paar minutit hiljem lasin tal preemiaks põlvini suurde sügavasse veelompi ronida ja seal ringi solberdada (ta ikka arvab, et on jõehobu, seda juba väikesest kutsikast peale).
Aga õhtul käisin ma veel IRL Läänemaa piirkonna üldkogul ja sain piirkonna juhatusse valitud. Seekord sai päris suur juhatus, maakonna peale 13 inimest. Printsiibil, et kõik vallad oleksid esindatud ja et seekordne juhatus koosneks tõesti aktiivsetest liikmetest. Nii et tahet letargiast üles ärgata näen ma küll, aga eks näis, kuidas edasi minema hakkab. Muide, üldkogul olime Kaiga ainsad kaks naist meeste hulga sees, mille üle ka kohapeal nalja viskamata ei jäetud ja mille kohta ma siis tagasihoidlikult küsisin, et kas see on probleem nende arust. Ei olnud. Nii et kõik oli hästi, tekkisid elavad arutelud, tuli välja mitu head ideed – noh, konstruktiivne koosolek ühesõnaga. Võtsin ka ühtepuhku sõna, enda arust mitte liiga palju, kuid no ikka vist üsna palju jah. No ei saa oma mõtteid enda teada hoida, ei tea, mis asi see on.
Ah jaa, ja Ott, va tubli, alustas mu (loodetavasti) kevadel ilmuva lasteluulekogu illustreerimist!!! Sellest ma parem ei räägigi, et ta eriti kiiretel päevadel on toidupoe- ja söögitegemise-tandri enda hooleks võtnud… kui näeb, et täna must ikka asja ei saa, sest töötan nagu segane või torman “poliitikat tegema”. Mis ma küll temata teeksin?
Mis siis ikka, natuke selle veidra päeva lõpetuseks veidrat Amandat ka.

Lisa kommentaar

