Kultuuriministeerium muudkui teeb ja toimetab

Ei ole kaht kuudki, kui mu blogis hargnes pikk teema Läänemaa Muuseumi direktori “lahtitegemise” ümber.
Ausõna, ma tegelikult ei taha üldse kultuuriministeeriumist enam kirjutada. Aga nad teevad kõik, et seda pälvida. Lugesin täna Andres Siitani, ERSO juhi avalikku pöördumist, ja jälle on õudne.
Andres Siitani avalik kiri tänases meedias.
Kultuuriministeerium muidugi vastab: Siitan tekitanud ERSOs hiigelpuudujäägi!
Mind huvitab, kuidas see puudujääk saanuks mitte tekkida, kui ERSO külge liideti teised kollektiivid, eelarvesse suurenevate haldus- ja tegevuskulude katmiseks raha andmata? Endise ühe kollektiivi asemel tuleb ju majandada mitut: maksta renti mitme kollektiivi eest, ühe asemel mitme kollektiivi kontserdikulud katta (valgustus, varustus, noodid, transport, instrumendid ja nende hooldus jne jne – ega ma hästi ei kujutagi ette, milles suurte professionaalsete muusikakollektiivide tegevuskulud seisnevad, aga väiksed need küllap ei ole.
Sellisesse kollektiivide inimjõu liitmisse rahalisi ressursse võrdeliselt suurendamata on puudujääk juba ette sisse kirjutatud. Aga näe, nüüd on arvatavasti alust Andres Siitan lahti lasta. Võib-olla ilmub veel välja mõni kaebekiri orkestriliikmete grupilt?

Mina ei mäleta küll, et seniste kultuuriministritega oleks kultuuriasutuste juhtidel nõnda palju jahmerdamist olnud, kui on nüüd Laine Jänese puhul. Ning siinkohal on veel üks oluline fenomen: juhtkonnamuudatuste vastukajad teiselt poolelt kipuvad ilmsiks tulema vaid avalike kirjade kaudu. Muidu ei saakski nagu aru, et midagi imelikku on nende muudatuste taustaks.
Läänemaa muuseumi töötajate pöördumine Rea Rausi vallandamisteate puhul näiteks.
Või möllu Ugala teatri juhtkonnavahetuse ümber ja järel avab Jaak Alliku avalik kiri.
Ma olen väsinud olukorrast, kus kultuuriministeerium käitub nagu ähvardav loodusstiihia. Suudan ette kujutada, kuidas segastel motiividel ja ennustamatuid samme astuv juht traumeerib kogu oma allasutus(t)e tööd. Eriti loomevaldkondades on see lubamatu, sellises mikrokliimas ei ole võimalik keskenduda… ja pealegi, inimesed ei ole malenupud.

37 kommentaari

  1. Andres Siitan said,

    9. sept. 2010 kell 23:52

    Kogu ERSO saagas on nii palju detaile, et kõrvalt vaadates neid kõiki haarata on väga raske. Võtaks praegu ühe – nimelt eelarvepuudujäägi tekkimise.

    Kuidas kujunes meie 2010 aasta eelarve?

    ERSO eelarvet kärbiti võrreldes 2009. aastaga 3 miljonit krooni.

    ERSO eelarvele liideti RAMi riigitoetus (ainult koosseisuliste töötajate palgafond, mis jäi 2009. aasta tasemele ja seda EI KÄRBITUD).

    Lisaks liideti Hortus Musicuse palgafond, mis samuti jäi KÄRPIMATA, võrreldes 2009. aastaga. Lisaks anti raha Hortuse valduses oleva maja ülalpidamiseks. Need kulud aga arvestati 2008. aasta põhjal ning sedagi vaid OSALISELT. Tegelikud kulud osutusid neli korda suuremaks.

    Laine Jänes oli kinnitanud (see selgus alles pärast asutuste liitmist) RAMile ja Hortusele, et nende palkasid ei kärbita, millest tehti järeldus, et neile palgata puhkuse päevi tarvis rakendada ei ole. Oleksin mina hakanud siiski tekitama palgata puhkuse päevi, oleksin läinud vastuollu ministri poolt lubatuga.

    Samas oli RAMi puhul vajalik maksta töötasu ka mittekoosseisulistele töötajatele (hääleseadjad, klaverisaatja, jne), lisaks veel kontorikulud (rent, side, IT, jne). Selleks raha eraldatud ei olnud. Ka Hortuse puhul tuli maksta väiksemaid töövõtulepinguid pluss maja ülalpidamiskulud, mis, nagu ütlesin, olid arvestatust 4x suuremad.

    Sellega sõid need kaks juurdeliidetud kollektiivi ju ERSO niigi kärbitud eelarvet. Samas ei saanud nende puhul rakendada palgata puhkuseid. Kujutage nüüd ette, kuidas oleks võimalik hakata saatma ERSO töötajaid palgata puhkusele kui sama asutuse teistele töötajatele need kokkuhoiumeetmed ei rakendu. Sisekliima säilitamiseks ei ole seda lihtsalt võimalik teha. Ning ometi olid just ERSO töötajad kevade jooksul siiski ühe nädala palgata (erinevalt RAMist ja Hortusest). Eelarveauk aga muudkui kogunes ja kogunes.

    Nende probleemide lahendamiseks ei olnud kultuuriminister aga alates märtsi algusest enam kättesaadav! 1. juulist reform tühistati ning ca 50% aasta alguses lisatud rahast viidi jälle Eesti Kontserdi eelarvesse tagasi.

    Natuke matemaatikat tehes on selge, millest tekkis puudujääk. Aga minister selle küsimusega enam ei tegele – ERSO sisemine probleem!

  2. Rea Raus said,

    10. sept. 2010 kell 08:37

    jah, skeem on äravahetamiseni sarnane sellele, mis toimus minu ja Mahtra direktoriga- ei kuulata, ei süveneta, ei räägita probleemidest. Räägitakse selle eest erinevate sõbrannadega ja selle alusel pööratakse kultuurielu pea peale. Ka ERSO juhtumi puhul on asjasse segatud Sirje Endre kui Neeme Järvi esindaja. Samas Neeme Järvi on tulnud avalikkuse ette otsese ja avameelse avaldusega, et kultuuriministeerium on valesti muudatustega tegelenud. Kui minu puhul viidati kuulsa inimese ütlustele ja see oli piisav, et mitte mingeid asjaolusid uurida vaid mind otsekohe vallandada, siis peaks sama loogika järgi “vallanduma” minister, sest teine kuulus inimene on tema tegevust kritiseerinud?
    Kummastav on ka see, et kui Riigikontroll näitab otseselt näpuga Aivar Mäe seaduserikkumistele, siis sellele ei järgne kulmini poolt mitte mingisugust “avalikku reageeringut ja kurvastust sele kahetsusväärse asjaolu osas”. Ignoreeritakse tõsiseid rikkumisi, sest tegemist on soosikuga. Samas kui inimene, kes asjatult püüab juhtida tähelepanu puudujääkidele asutuste kokku- ja lahkuliitmise protsessile ja tahab ei midagi muud kui töiselt probleeme lahendada- see mees on siis nüüd äkki, peale 11 aastat tööt ebakompetentne juht ja muidu ka paha inimene.

    Huvitav paralleel ka meediaga- delfis kaovad kommentaarid mis argumenteeritult ja tõsiselt kritiseerivad ministrit ja reformierakonda ja avaldavad toetust Andres Siitanile. Täpselt sama toimus ka nende kommentaaridega, mis minu kaitseks kirjutati, eriti kus faktidega esitati ministri enekuulmatut käitumist ja tegusid. Kusjuures arvestatud oli kommentaaride kirjutamisel kõigi kommenteerimisreeglitega. See näib kinnitavat seda paljuräägitud juttu, et delfi ja postimees on reformierakonna kontrollida ja nad valivad infot mida avalikkusele läbi lasta ja mida mitte. On selge, et iga väljaanne valib, mida avaldada aga sellisel kujul, nagu kommentaaride kustutamine….no comments.

  3. Rea Raus said,

    10. sept. 2010 kell 08:40

    heh, nii kiiresti hüppas kast eest ära- natuke jäi välja. Aidi- tahan veelkord avaldada sulle….mitte tänu vaid lugupidamist ja austust sinu julguse, selge pilgu ja aususe eest. Sina oled küll see inimene, tänu kellele asjad saavad ja võivad muutuda. Headuse ja õigluse poole. Selliseid inimesi on alati vähemus, kuid on nad selle eest seda säravamad ja puhtamad, kui meie -igapäevased patused :).

    • aidivallik said,

      10. sept. 2010 kell 23:41

      Ära nii ülivõrdeliseks ka mine, Rea, minu puhul ei ole asi ju julguses või selle puudumises… minul on lihtsalt võimalus igasugu asju kraaksuda, sest ma ei tööta kellegi alluvuses, ei ole mind võimalik vallandada ega midagi… ja aru annan ma ka ainult Eesti Maksuametile ning oma lugejatele. Ja võlgu ma riigile ei ole. Ainus, mis minuga teha saab, on mõjutada Eesti Kultuurkapitali minu raamatute ilmumiseks enam toetusi mitte andma. See oleks jah kibe pill, aga ka mitte midagi väga hukatuslikku, kui ma sellega arvestada oskan ja natuke oma tööd ümber organiseerin.
      Selge pilk… hm, ma ise arvan, et pigem on tegu juba paranoilise mõtlemisega, kui asjasse puutuvad mitte kõige läbipaistvama tegevusega äriühingud või antud juhul kultuuriministeerium.
      Ja see, kui ma aeg-ajalt kas ajakirjanduses arvamusküljel või oma blogis röögatan, see on puha emotsionaalne vajadus kohe kõigile teada anda, mis ma asjadest arvan, see on lihtsalt seesama asi, miks kirjanik mitte omaette sahtlisse ei kirjuta, vaid kohe trükki tahab anda. Totaalne mölapidamatus, noh. Kirjalikult veel, mis on eriti õudne, sest kõigest jääb jälg järele.
      Nii et ärme teeme suuri sõnu. Lõppude lõpuks ma olen igasugu sigadusi ka elus teinud.
      Sinu asja puhul ajas mind lihtsalt vihale see, et palju aastaid sind tundes ja olles koos olnud koolis nii kergemat kui raskemat sorti laste ja ülemuste ees, samuti olles näinud sind algusest peale Iloni Imedemaale endast 150 % andmas, isegi KT-na, olles näinud sinu pühendumist, tööd, head tahet ja soovi panna õitsema see, mida puudutad, sind lihtsalt vallandatakse ühe kaebekirja põhjal, mingit tausta uurimata, mingeid läbirääkimisi korraldamata. Õigus, tausta ei saagi ju uurida, sest taustaks on ühe eraettevõtte äriplaan ja sinu TÄIESTI SEADUSLIK tegevus muuseumide liitmise plaanile vastutöötamisel!
      Ma ei talu, kui minister käitub nagu kontsadel kepslev kapriisne väikeettevõtte direktriss, kelle ametisolekut iseloomustavad intriigid, sõbrannatsemine, emotsioonidel ja uitideedel põhinevad otsused. Ma ootan oma kodumaa ministrilt riigimehelikku käitumist, riigimehelikku otsustamist, ja ei puutu asjasse, mis erakonda ta kuulub. Kui Laine Jänese asemel oleks minu “kodupartei” liige, siis laamendaksin ma samamoodi, võib-olla veel rohkem. Sest nii ei tohi olla, nagu selle ministeeriumi haldusalas asjad praegu käivad.

  4. Rea Raus said,

    10. sept. 2010 kell 11:58

    http://www.epl.ee/artikkel/583296

    Aivar Mäe sõnavõtmine Siitani väidetavate juhtimisvigade kohta. Sellest artiklist jääb väga kummastav mulje- esiteks muidugi see, et Aivar Mäel on vaba suhtluskabinet lp. ministriga alati garanteeritud. Mis on ju hea. Kahjuks aga erandlik nähtus.
    Teiseks on kummastav kuulata inimeselt, kelle töös on Riigikontroll otseselt seaduserikkumisi leidnud, õigustust, et tema juba teab paremini kuidas Venemaal äri ajada, vabandust, Eesti kultuuriprojektiga tegeleda. Järelikult on Mäel vaba voli Eesti seadusi rikkuda? Kultuuriministeeriumi õnnistusel?Kes pole sõnakestki veel sellel teemal avaldanud-ilmselt ei peeta tuvastatud seaduserikkumisi kõneväärseks teemaks.
    Mäe taunib, et Siitan kirjutas avaliku kirja, teeb maha muuseumide avalikke pöördumisi- et peaks nö.siseringis asju ajama. Loomulikult, mis oleks normaalsem, kui probleemidest saaks avatult ja töises õhkkonnas rääkida- tööandja ja töötaja.Mis oleks loomulikum, kui et otsitakse võimalikke lahendusi ka väga rasketele probleemidele ühiselt. kahjuks selles osas kultuuriministeerium eelistab teistsugust lähenemist. Inimestega ei suhelda, vastupidi , tegutsetakse oma enda töötajate vastu salaja ja seljataga, intriige punudes.Seda pika-ajaliselt selliseid sepitsusi planeerides, kusjuures.
    Kui oled piisavalt naiivne, nagu mina olin, ja üritad probleemidest rääkida ja abi paluda ministeeriumilt- siis kasutatakse see otsekohe sinu vastu ära, keeratakse pea peale ja üritatakse niimoodi inimestest vabaneda. Ainuke tegelik põhjus on see, et julged/või oled minevikus julgenud midagi piiksatada ebaratsionaalsete tegude vastu. Ja kuna ministeerium ise ei võta üldse eriarvamusi kuulda siis kaua sa lõputult seinaga räägid? Loomulikult- kui olukorrad muutuvad juba absurdilähedasteks ja probleemid üha kuhjuvad, mida siis teha? Ainuke võimalik variant ongi see, mida kõige rohkem sellised tagatoa sepitsejad kardavad- totaalne avalikustamine. Kui inimelusid hävitatakse, kasutades alatult ära oma võimu ja sidemeid, kui õiglusele vilistatakse nii, et inimestel kõrvad lukus- mis meile siis jäänud on? Või ei tohiks ministri kohta kunagi midagi kriitilist öelda, sest see on ette halb? Just- umbes paarkümmend aastat tagasi täpselt niimoodi igapäevast elu elatigi. Ainult ilmselt seesama Aivar Mäe seda aega vist tagasi ei igatseks- või siiski? Eriti kui ise saaks nomenklatuuri ridades olla, mida meil praegu usinalt luuakse.

    Igas valitsemisalas on probleeme. ja probleemid on tavaliselt inimestega seotud. Nagu kogu meie elukorraldus. Aga ennekuulmatu on see, kuidas justnimelt kultuuriministeeriumi haldusalast tuleb iga päev erinevatest valdkondadest mitte enam lihtsalt nurinat, vaid selliseid appikarjeid. Mis nad muud on. ja millegipärast muutuvad sellised sõnavõtjad alati ministeeriumi vaenamise objektiks- mida nad on olnud ka siis, kui nad on üritanud asja ajada, nagu Mäe ütleb, ikka omadevahel. Aga kui osadest omadest saavad nuga selgalöövad vaenlased, mis siis teha?Kui need vaenlased istuvad toolidel, kust peaksid saama abi ja tuge probleemide korral? Kasvõi moraalsetki?

    Minu juhtumi puhul räägib ministeerium seniajani, kuidas neil oli valida “rahvusvahelise skandaali, võimaliku Ilon Wiklandi poolse oma tööde kasutamise keelamise, lausa Iloni Imedemaa hävimise ja minu vallandamise vahel” (imeline dilemma, kas pole). Ja seniajani pole isegi mitte jutuks olnud justnimelt normaalne tööandja poolne tegutsemine- ehk siis korralik asjaolude uurimine (mis saaks olla lugupidavam suure kunstniku suhtes, kui et tema kriitikat väga tõsiselt uurima hakataks) ja kuna need asjaolud näitavad, et kriitika põhjuseks on tegelik laim kolmandate isikute poolt, siis tööandja objektiivsed selgitused kunstnikule leidmaks kõiki osapooli rahuldavaid lahendusi. I.Wikland oleks samuti näinud, et talle esitati asju valesti ja hoopis teisiti suhtuma hakanud- ta on ju tegelikult väga tore inimene ja mõistev ka, kui teda niimoodi poleks valeinformeeritud.

    Ehk nagu Mäe oma artiklis ütleb- lahendusi on alati, ja kui neid pole, on põhjuseks rumalus.

    Ja kui rumalus võimutseb siis kultuur nutab.

  5. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 13:33

    Ja eile pakkus lahendust Paavo Nõgene: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/paavo-nogene-erso-voiks-viia-eesti-kontserdi-alla.d?id=33060705

  6. Kristina said,

    10. sept. 2010 kell 15:39

    Kogu segaduse üks tekitajaid ei häbene nüüd teha patuoinaks isegi lugupeetud Neeme Järvit: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=33076615

  7. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 15:46

    Filharmoonia seisukoht: http://www.postimees.ee/?id=311086

  8. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 15:47

    Andres Siitan veel ise: http://www.postimees.ee/?id=310778

  9. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 15:50

    Ja taas üks avalik kiri /ERSO töötajad): http://www.postimees.ee/?id=311264

  10. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 15:52

    Eilne Postimehe intervjuu Laine Jänesega on veel linkimata: http://www.postimees.ee/?id=310541

  11. aidivallik said,

    10. sept. 2010 kell 16:16

    Kultuuriasutuse juhtide tasemelt ma saan aru, kui reformide ebaõnnestumise või tagasilöökide puhul näidatakse näpuga kultuuriministeeriumi poole.
    Terveid kultuuriasutuste struktuure hõlmavaid muudatusi saab läbi viia ainult kultuuriministeerium – mitte Neeme Järvi, Tõnu Kaljuste, Andres Siitan, Sirje Endre jne. Tulgu ettepanekud taolise reformi algatamiseks kellelt tahes – selle viib või ei vii läbi siiski ministeerium, eeldatavalt põhinedes enne mingitele tööanalüüsidele, tasuvusuuringutele jne jne. Samuti vastutab reformi tagajärgede eest siis nimelt kultuuriministeerium, mitte inimesed, kellelt on tulnud mingeid ettepanekuid.
    Nüüd tagantjärgi allasutuste juhte reformide algatamises süüdistada on hale ja ogar. Ja kui see on tõsi, siis mis järelduse me kultuuriministeeriumi kohta teha saame? Et nii kui piisavalt suure nimega tegija ministeeriumile teeb ettepaneku struktuur ümber reformida, siis ministeerium seda kõhklemata asub ka kohe tegema – ilma mingite eelnevate uuringuteta?
    Vabandage, selline ministeerium käituks juba tõesti ohtlikult, hakates mängitama tervet struktuuri paari inimese suva järgi ja pidades kuidagi väga loomulikult ka vastutajaks neid paari oma suva väljendanud inimest. See ei ole riigimehelik. See ei ole ministeeriumi vastutuse vääriline käitumine. See on häbiväärne, kergemeelne ja põhimõttetu mängimine tõsiste asjadega.

  12. 11. sept. 2010 kell 10:41

    […] muude Kultuuriministeeriumi paduparteiliste juhtimisnüanssidega seonduvast on väga hea lugemine Aidi Valliku blogi. Praktiliselt ainuke koht, isegi blogimaailmas, kust näeb ja saab veel sõltumatut vaadet. […]

  13. Maire said,

    11. sept. 2010 kell 12:15

    Aidi ütles: “Ma ei talu, kui minister käitub nagu kontsadel kepslev kapriisne väikeettevõtte direktriss…”.
    Paremini ei saakski seda ministrit iseloomustada, väga tabav kirjeldus. Ja kohutavalt masendav, et see nii on. Minister peaks olema sügavalt haritud inimene, mitte simpel kekutrilla. Laine Jänest vaadates/kuulates mõtlen alati, kuidas ometi on võimalik, et selline inimene üldse ministriks sai 😦 Kui ta ERSO teemal intervjuu andis, siis sai vist iga mõtlev inimene aru, et kordub jälle täpselt sama mis muuseumite looga. Täpselt sama käekiri – enda õigustamine, teiste süüdistamine ja rahvale otse näkku valetamine. Valetajatega on aga selline lugu, et see paistab alati näost välja – nii, et rääkigu, mida tahab, oma rahvas sellist pettust ei andesta.

  14. Rea Raus said,

    15. sept. 2010 kell 10:46

    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=33162193

    ja selline uudis tänases delfis.

    Minu töövaidluskomisjoni istung,kus asjaolusid arutama hakatakse (ehk esimese tasandi vaidluse koht) on täna. Ja on tõesti märkimisväärne, et isegi TVK arutelu ootamata kuulutati konkurss sellele ametikohale välja.

  15. aidivallik said,

    20. sept. 2010 kell 19:46

    18. septembri Lääne Elu paberlehes Lehte Ilvese intervjuu Rea Rausiga: “Rea Raus: Mulle teeb haiget, kui Ilon Wikland mõtleb minust halvasti” ja Lehte Ilvese uudislugu “Töövaidluskomisjon kuulas pooled ära”.
    Ei tea, miks pole neid lugusid veebiversiooni pandud. Aga need pole ju muidugi ka selle numbri põhilood.

  16. Rea Raus said,

    21. sept. 2010 kell 12:00

    Lehte Ilves on tõesti täpselt nii kirjutanud, nagu asi on.
    Töövaidluskomisjoni otsus tuleb lähipäevil. Ise ma seal ei viibinud, õnneks- sest asekantsler Anton Pärnaga samas ruumis viibida on mulle ilmselt mõnda aega äärmiselt ebameeldiv. Näha ja kuulda inimest, kes on minu tööd taevani kiitnud, nüüd seda sama tööd maani maha laitmas ja minu pähe ja suhu panemas mõtteid ja ütlusi, mis seal kunagi pole olnud….see on lihtsalt vastik.
    Mu advokaat andis ülevaate seal öeldust,protokolli saan samuti ilmselt varsti.
    Anton Pärna suust olevat tulnud ka lause, et nemad ei peagi midagi (minu väidetavat süüd) tõestama (mingite tõendusmaterjalidega), piisab kui nad oma arvamuse välja on öelnud. Ehk siis- kui ametnik “arvab”, et üks inimene ei sobi, siis ei ole oluline, kas inimene on tööd teinud hästi või mitte, süüdi või mitte.
    Kui see pole ametnike omavoli, mille eest Eesti Riik oma põhiseadusega igaühte meist on võtnud kaitsta, siis mis veel on? Ma ei saagi enam aru, kus lõpeb Kultuuriministeerium ja algab Anton Pärn, sest selle mehe ütlused annavad juba iseenesest mulle mõtte kohtuasjaks isiklikult tema vastu.

  17. aidivallik said,

    22. sept. 2010 kell 15:30

    Mul hakkab järg juba sassi minema… aga see Neeme Järvi lugu (ERSO probleemid tekitas läbimõtlematu reform) vist pole mul veel lingitud: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/neeme-jarvi-erso-probleemid-tekitas-labimotlematu-reform.d?id=33054449
    Ja seda telesaadet 16. sept, kus Neeme Järvi asjast rääkis, nägin ka. Väga hästi ja õigesti rääkis. Selles artiklis refereeritakse tema juttu lühidalt: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/neeme-jarvi-eesti-kultuuripoliitikast-kusimus-pole-rahas-asi-on-suhtumises.d?id=33208711
    Kuid Laine Jänese jutu järgi otsustades…. kas Neeme Järvi läks tema arust siis telekasse valetama või? Või milles asi? http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/laine-janes-neeme-jarvi-laulis-mulle-sunnipaevalaulu.d?id=33318335

    Kõrvalepõige. Mulle on ikka meeldinud Garfieldi multikatest plaan ebaadekvaatne loom pappkarpi panna ja Abu Dhabisse saata.

  18. Kristina said,

    22. sept. 2010 kell 16:00

    http://www.riigikogu.ee/?op=steno&stcommand=stenogramm#pk6884
    Tänane arupärimine Riigikogus. Lausa piinlik kuulata-lugeda… Huvitav, kas valetamine kuulub poliitiku elukutse juurde?

  19. aidivallik said,

    22. sept. 2010 kell 16:11

    Aitäh stenogrammi linkimast!
    Lugesin läbi ja punastasin meie kultuuriministri pärast.

  20. Rea Raus said,

    22. sept. 2010 kell 20:10

    Sain täna TVK otsuse kätte, millega mulle teatati, et mu avaldust ei rahuldata. Väga kokkuvõtlikult:Põhjendus- ei peeta oluliseks õiguslikult süveneda Ilon Wiklandi kaebekirjas esitatud pretensioonidesse vaid sellesse kui kiiresti mina probleemidele reageerisin ja kuidas konflikti lahendada püüdsin. Kuna mul ei olnud ka tõendudmaterjale selle kohta, et konflikt oleks lahendatud, siis see rääkis ka minu kahjuks.
    Otsuses olid otsesed faktivead- viited valedele kuupäevadele näiteks, mis kõik kummalisel kombel minu kahjuks olid esitatud.

    Mina sain otsusest nii aru, et kuna Ilon WIkland on võtmeisik, siis pole oluline analüüsida tema kirjas olevaid süüdistusi (ilmselt ei ole see tõesti kultuuriministeeriumile oluline, sest faktilised asjaolud räägivad ju minu kasuks), oluline on, et tähtis isik on pahane.

    Olen aru saanud, et Eestis kehtivad kõigile seadused võrdselt. Samuti olen aru saanud, et vastavalt TLS lasub tööandjal kohustus faktide ja materjalidega (mitte tühja jutuga) tõendada inimese süüd, et põhjendada tema vallandamist. Neid tõendeid pole tänaseni, küll aga on terve pakk tõendusmaterjale minu väidete toetuseks. Kuidas need ootamatult TVK -l kahe silma vahele on jäänud, jääb mõistatuseks.ja kuidas TVK peab loomulikuks, et ma oleks pidanud topelt üle kontrollima, mida eelmised kaks muuseumidirektorit tegid…on ka segane.
    Ühesõnaga, elame vist riigis, mille sees on teine, võib olla isegi palju suurem riik.Kes seda juhib, oleks huvitav teada.
    Niiet, kohtusse edasi, mis teha.

  21. aidivallik said,

    22. sept. 2010 kell 21:34

    Uskumatu.
    Nii et küsimus polnud TVK arvates mitte selles, kas ja kuidas sa Wiklandi vastu eksisid (st mille eest kultministeerium su vallandas), vaid selles, mida tegid või ei teinud konflikti lahendamiseks (mis ei olnud algsetes süüdistustes ju mitte mingi teema?)?

    Kes nimeliselt kuulusid TVK komisjoni?

  22. Rea Raus said,

    23. sept. 2010 kell 20:51

    tegelikult on nii, et see TVK otsus ei ole ju jõustunud ja see pole ka lõplik otsus, mis sealt tuli. Koos seal sisalduva 10 faktiveaga. Niiet- läheme kohtusse koos tõenditega ja mina usun meie kohtusüsteemidesse, kes teevad otsuseid tõendite, mitte emotsioonide või isiklike sidemete alusel.

  23. Rea Raus said,

    24. sept. 2010 kell 08:40

    http://www.epl.ee/artikkel/584118

    Jänes jagab raha oma suva järgi, lugege artiklit. Kui üleeile valetas minister Riigikogule otse näkku, siis tänases päevalehes taas selgelt välja toodud, et minister koos oma käsualustega valetavad ka otse näkku tervele Eesti rahvale. Mida me oleme ju korduvalt juba ennegi kogenud.

  24. Kristina said,

    24. sept. 2010 kell 17:01

    http://www.postimees.ee/?id=317702
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/janes-kasib-komisjonil-erso-rahaasju-kontrollida.d?id=33369511

    Ja antigi ministeeriumi ametnikele käsk kätte ERSO direktor risti lüüa…

  25. Rea Raus said,

    24. sept. 2010 kell 18:06

    ja hakka uus nõiajaht pihta…millal see inimestel trampimine lõpeb?

  26. juhan said,

    28. sept. 2010 kell 01:46

    Kõige halva juures on hea,et on olemas koht kust saab toimunust(toimuvast)
    ülevaate.

  27. Rea Raus said,

    29. sept. 2010 kell 09:15

    Jah, siinne blogi on nagu arhiiv, ajakirjanikud, kultuuriinimesed, lihtsalt ühiskonnas toimuva vastu huvi tundvad inimesed- ikka aeg-ajal jälle keegi helistab või kirjutab, et luges Aidi Valliku blogist neid kulmini asju….ja poolehoidjate ring aina laieneb. Blogi omade ikka 🙂 Peale selle on minu jaoks ka Aidi seenejutud väärt kraam, rääkimata tema kui kirjaniku värskete tegemistega kursis olek. Niiet- hoidke alt, hobuheinikud!

  28. 7. okt. 2010 kell 15:53

    […] tegemiste-toimetamiste saagat ( mille 1. osa oli selles postituses 20. 07.2010 – 7.09.2010 ja 2., ERSOga seotud osa hargnes 7.09.2010 – 29. 09.2010) natuke ülespoole, seda igati asjakohaselt, sest […]

  29. juhan said,

    8. okt. 2010 kell 12:02

    Mõnikord ka õiglus võidutseb.Pühajärve põhikooli direktriss lasti ametist
    peale valla võimuvõitlust lahti.Uus seltskond sai võimu,vanad kuulekuse
    eest korraliku kompensatsiooni ning ainsana sellise jamaga mittenõustunud
    koolidirektriss(vist kultuuri- ja hariduskomisjoni esimees) kinga.
    Lugupeetud juht,pedagoog,keda toetasid lapsevanemad,õpetajad ja
    õpilased vallandati otsitud(de jure küsitava) käitumise eest.Sisuliselt oli
    kõik arukas ning kahjukannatajaid või rikkakssaajaid polnud.Rahvas
    protestis ning kt. asemel ametisse pandud uus vallavanem ennistas
    proua ametisse.Loo juures ainult üks nüanss, proua poeg on vist abielus
    peaministri tütrega.Kardan ,et just see oli kaalukeeleks mis vallavõimu
    mõistusele tõi.Inimese enda arukusest,lugupeetusest ning kompetentsusest
    ning rahva toetusest poleks piisanud

  30. Kristina said,

    9. nov. 2010 kell 15:57

    ERSO saaga jätkub:
    http://www.epl.ee/artikkel/586926
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/erso-vajab-uut-juhti-voi-kiireid-ja-karme-karpeid.d?id=34763245
    http://www.postimees.ee/?id=338767
    Kurb, et siiani pole kultuuriminister leidnud vajadust ERSOga ühe laua taha istuda ning asjadest rääkida. Lisaks kõigele salastati toimunud audit ning süüdistatav ei saa isegi tutvuda enda “süüasjaga”. Tekib vägisi tunne, et ERSO on lihtsalt üle parda lükatud uppuma, sest mis orkester see niisugune on, ei huvita pr ministrit karvavõrdki – erinevalt oma eelkäijatest pole ta vaevunud oma ametiaja jooksul isegi mitte ERSO korraldatud kontserte külastama. Kui president teeb üleskutse “talendid koju”, siis kultuuriministeerium omakorda teeb kõik endast oleneva, et need vähesed kojunaasnud kiiresti laia maailma tagasi läheks ja lisaks nooremad talendid endaga kaasa võtaks.

  31. aidivallik said,

    9. nov. 2010 kell 16:12

    Aitäh, Kristina, linkide eest!
    Samad emotsioonid valdavad mindki. Ja Reform on nii kindlalt Jänese seljataga, kiites sellega kõik heaks, mis toimub!
    Selles ei olnud kahtlust, et kultuuriministeeriumi enda ametnikest moodustatud komisjon leiab just selle, mida on vaja leida. Ometi algusest peale pole ju keegi puudujääki eitanud. Selliselt liidetud-lahutatud ja korduvalt ümberfinantseeritud eelarvega asutuses on päris selge, et puudujääk tekib, ka mitte kõige parem juht ei oskaks finantsdistsipliini tagada oludes, kus reegleid mitu korda muudetakse.
    Arvan, et kultuuriministeeriumil on Siitanist vaja lihtsalt lahti saada. Milleks muidu tänased vihjed asutuse juhi enda isikut puudutavate otsuste vajadusele.
    Nii masendav.

  32. Kristina said,

    10. nov. 2010 kell 09:31

    Tänane delfi: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/siitan-erso-peab-jaama-korgetasemeliseks-orkestriks.d?id=34789631
    Laine Jänese seisukoht: http://www.epl.ee/artikkel/587015
    Mida muud saakski temalt oodata veel peale vallandamiskäskkirja. Masendust tekitab fakt, et heidetakse ette 2009 aasta lõpus arvutuste tegemata jätmist. No antagu andeks – 2009.a. lõpus olid kavas igasugu reformid pluss lisarahad, mis 2010 keset eelarveaastat täiesti pea peale pöörati. Teerull sõidab ikka suure hooga ja 10 aastat korralikku tööd nullitakse nii kiiresti ära ja igasugune usk õiglusse hakkab vaikselt kaduma.

  33. Andres Siitan said,

    10. nov. 2010 kell 21:49

    Tänases Päevalehes on tõesti väga selged ja ühele eesmärgile viitavad seisukohad.

    Minister väidab, et 9% kärbe puudutas kõiki asutusi.

    Ei vasta tõele! Just ERSO külge liideti kaks kollektiivi, kelle puhul kärpeid ei tehtud ja kellele ka kinnitati, et nende palgad jäävad võrreldes eelmise aastaga puutumata. MIKS?
    Kui ministeeriumi haldusalas on asutusi, milledelt kärbitakse nii-ja-naa palju, kuid samal ajal on asutusi, mida kärped ei puuduta, siis ei näe see hea välja. Peab hakkama seletama, miks on niimoodi tehtud.
    Kui aga ühes ja samas asutuses on töötajaid, kelle puhul peab kärpima ja on teisi töötajaid, keda kärped ei puuduta, siis on olukord veel absurdsem. Ikka ja jälle kerkib küsimus – milleks niisugune reform tehti ja kellele seda vaja oli?

    Teiseks väidab minister, et miinimumpalgaga puhkusel oli loominguline kollektiiv, aga asutuse juht mitte.

    Jällegi ei vasta tõele. Pean tunnistama, et ma iseenda miinimumpalgal viibimist ei kooskõlastanud ministeeriumiga, sest lähtusin loogikast, et ma ei tohi iseendale määrata mingeid preemiaid, lisatasusid ega ka töölähetusrahasid ilma ministeeriumiga kooskõlastamata. Enda sissetuleku vähendamiseks ma aga luba küsima ei pea. Tegelikult muidugi pean ja see jäi mul tegemata. Erinevalt loomingulistest töötajatest, kes nö MASU-nädalate ajal tööd ei teinud, käisin mina siiski tööl. Seda peamiselt teiste töötajate motiveerimiseks – et asutuse juht võtabki kehvade aegade koormat pisut rohkem kanda. Ning minister teab seda.

    Need asjad peaksid teenistusliku järelvalve raportist välja tulema. Kui mulle seda raportit näidataks, siis saaks ma võib-olla mõnegi väite ümber lükata. Küllap seepärast ongi dokument ainult ministeeriumisiseseks kasutamiseks kuulutatud ning mitte minu silmade jaoks.

  34. aidivallik said,

    11. nov. 2010 kell 00:31

    Jälle nii tuttav skeem – dokumente asjaosalistele süüdistatavatele isikutele ei näidata.
    Kui Jänese kultuuriministeerium mingil eesmärgil tahab kedagi mutta tampida, siis seda ta ka teeb. Ma täitsa üllatusega lugesin, et ta on Andres Siitani personaalküsimuses andnud terve pika intervjuu! Ja taas need pooltõed ja lausvaled.
    Ma ei tea, aga kas see, et Reform parteilises plaanis seisab kindlalt Jänese selja taga kogu tolle jahmerdamise, plähmerdamise ja valetamiste peale, on mingi märk Reformi lõplikust moraalsest mandumisest? Kogu selle jama peale ma tõesti ei suuda enam põhimõttelist vahet näha Keski ja Reformi vahel, samasugune demokraatia põhimõtetest taganemine toimub mõlemal juhul.

  35. 11. nov. 2010 kell 00:47

    […] siia viimaste päevade mõttevahetuse ühe sama teema vanema käsitluse kommentaaridest: Kristina ütles, 9. nov 2010 kell 15:57 ERSO saaga […]


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: