Nüüd käivad jälle hood peal

Jah, nagu elu veel lihtne oleks. Mina ei tea, mis see tähtede seis mulle praegu näitab, aga nüüd on läinud päris mitu päeva, kui ei suudagi töötamist järele jätta. Laused ja tegelased elavad mu peas oma elu ning nõuavad vahetpidamata, et ma nendega tegeleksin. Mitu päeva olen elanud ärkamisest uinumiseni ainult klaviatuuri taga, noh, peaaegu.
Sellest on päris pikalt aega, kui ma ka öösel kell üks või kaks tohutu kirega mingit teksti toksisin. See on nüüd see seis, kus ei julge kirjutamist pooleli jätta, sest järg peas läheb muidu käest ära. Isegi vetsu ei raatsi joosta, lõpuks ikka torman – samal ajal omaette kirjatöö järgmisi lauseid pobisedes, et need meelest ära ei läheks. Ott kannab elu praktilist poolt praegu: puud ja nõud ja söök. Mis tal üle jääb. Ta ütles, et ma ka unes muudkui toksin oma näppudega, nagu kirjutaksin ka magades edasi, aga sellest ma ei tea ise midagi, ei oska kinnitada ega ümber lükata.
Isegi praegu blogisse kirjutan ma hetkel ainult seetõttu, et lubasin Otile, et täna ma oma käsikirjaga enne tegelema ei hakka, kui toodud õunamahl on läbi kuumutatud ja pudelitesse pandud, muidu läheb see hukka. Ma tõusin küll varem kui tema, et käsikirja taha pääseda, aga ta tuli mulle järele nagu kuri vaim ning tema emotsionaalsete hüüatuste tõttu olin ma sunnitud käsikirja kinni panema ja praegu maandangi ennast siin blogis, sest seda ju kah vaja ja see ehk ei tekita nii sõltuvuslikku käitumist, nii et suudan tunnikese pärast ikka toksimise lõpetada ja mahla manu siirduda.
Ma ei taha sellest pooleli käsikirjast veel rääkida, see on mu peas nii tähtis ja suur asi, et ei julgegi asjast kõnelda, enne kui enam-vähem valmis on. Niipalju võin öelda, et seekord on tulemas pikka proosat täiskasvanuile ning see täidab mu hirmu, õuduse ja aukartusega, sest ta, kurivaim, tuleb ise ja pealetükkivalt ja ei lase üldse elada.
Mul on sellist asja varem ka olnud. Ma arvan, et seda nimetataksegi inspiratsiooniks. Pikemat aega olen küll mõelnud, et õigus oli Olav Ehalal, kui ta olla öelnud: “Tähtaeg inspireerib,” aga too tähtaja tekitatav inspiratsioon on hoopis teistmoodi asi.

Aga veel sellest läinud nädalast. Viimati kirjutasin siin õngeloopimisest. Noh, see on ka asi, mille kallal ma hetkel veel suud pruukima ei taha hakata. Selle nädala lõpuks on selge, kas uus linnavalitsus kasutab tekkinud olukorra ja minu eeltöö ära või mitte, nüüd oleneb nende otsusest, mis saab, kas linn tuleb asjale taha või mitte. Ning “kui see laul meil korda läeb”, siis ühiskondlik ja kultuuriline kasu sellest Haapsalu linnale on väga suur, oluline ning kaugele tulevikku ulatuv. Kuid viimased signaalid lasevad mul kahtlustada, et see asi on isegi liiga suur… ulatudes väljaspoole praeguse linnavalitsuse mõistmise piire.
Aga. Täpsemalt saan sellest kõigest kirjutada siis, kui saan.

Siis veel. 1. oktoobril läks trükkimisse minu ja Elina Sildre väikelasteraamat Minu jalad”. Lubati valmis teha 18. oktoobriks, nii et poodidest võib seda otsima minna ilmselt nii 20. okt. paiku!

Veel lugesin läbi võistlustööd ja edastasid oma arvamustabeli ühele õpilastööde konkursile, mille žüriisse olin palutud.
Siis vastasin kahele meiliintervjuule (üks järgmise kuu Eesti Naises ning teine Kodu ja Aias) ja ühele teadusuurimuse küsitlusele karakteriloome vallas, müüsin mõned raamatud, panin kokku septembrikuu dokumendid, õige, nädala lõpus veel enne seda tegin lullamilla ja noh… nüüd ongi, ainult mahl on kuumutamata ning purgistamata.

SÜGISLEHED

LEHED LÄHVAD VÄRVILISEKS,
SÜGIS TEEB NEID NÄRVILISEKS!
VAJA KINNI HOIDA PUUST,
MUIDU KUKUB NAGU TUUST
ALLA SUURES SÜGISTUULES
IGA LEHT JA KÕIGIST PUUDEST!

AGA LÕPUKS ÄRA VÄSIB
KINNI HOIDMAST LEHE KÄSI –
KUKUB ALLA! PUU JÄÄB RAAGU!
SÜGISEST ON TALV SIIS SAANUD.

1 kommentaar

  1. 27. okt. 2010 kell 16:51

    […] asi tühja, linn ei tulnud taha. Ma kirjutasin sellest “õngeloopimisest” ju siin ja siin viiendas lõigus ka. Kui selle asja vähemalt arengukavasse sisse saaks, siis on vähemalt see teadmine, et ükskord […]


Lisa kommentaar

