“Mannikese lugu” võtab kuju

Nii, kujundajal on “Mannikese lugu” enam-vähem koos, täna lugesin esimese korrektuuri. Meilid lendavad sinna ja tagasi, telefon on kuum ja pinge kruvib ennast lakke. 15. novembril peavad trükifailid olema kombes ja trükikoja serveris. Nipet-näpet muutub veel, aga põhiline on paigas.

See on värssjutustus väiksemat sorti lastele koos keskmise meisterdamisosaga: saab tegelastest hampelmannid teha. Pirrus on selle asja välja mõelnud nii, et neid välja lõigates jääb raamat ise rikkumata. Imeline.
Lugu ise räägib ühest väiksest tüdrukust, kes on nii pai, et vares röövib ta ära ja viib pessa oma pojaks, ja kuidas siis kõik rahvas tormab Mannikest päästma:

“KÜLL SIIS TERVE KÜLA KÕNDIS MANNI ÄRA TOOMA,
LÄKSID EIDED, LÄKSID TAADID, LÄKSID KODULOOMAD…
TERVE VALD SEE ASUS TEELE, VIIMANE KUI PERE,
KOGU KIHELKOND JA KIRIK, ÜLE MAA JA MERE!

ANDKU VARES TAGASI ME VÄIKE MANNIKENE!
EI TA MÄNGI MÄNNI OTSAS, OSKAB ÖELDA TERE,
LASEB LAULU HELEDASTI, IIAL TA EI KRAAKSU!
EI ME VARESELE JÄTA MANNI POJAVAAKSUKS!”
jne.
Selline pikk lugulaul on. Lõpuks muidugi pääsebki Mannike varesepesast tagasi koju ja kõik on õnnelikud.
Trükikoda lubab selle valmis teha 10. detsembriks.

Aga veel ma käisin täna Läänemaa kodanikeühenduste konverentsil, kuhu mind oli palutud paneeldiskussiooni osalema. Eks ma siis diskuteerisin natuke.

Ja tõsiselt häiriv on, et U-Net jupsib ja jamab ikka veel ega lase mul ID-kaardiga tehinguid digiallkirjastada. Midagi juhtus nende koduleheuuenduste käigus ja Maci arvutitel on nüüd probleem, mida ei lahenda isegi see mitte tarkvara uus, äsjavalminud beetaversioon. Ma võin öelda, et julgelt mitu tundi iga päev olen ma selle asjaga jamanud, sest vahepeal pank teatas, et Firefoxi toimimatus on jah nende kala, aga Safariga peaks saama, aga Safarile oli vaja mingeid lisavidinaid juurde panna, aga see ei töötanud ikkagi, ja siis ma olen arvutit vanadest ID tarkvara juppidest käsitsi puhastanud ja jälle uusi tõmmanud, ja katsetanud nii seda uut beetaversiooni kui vana vabatahtlike versiooni (mis mul siiani töötas), ja mitte midagi, ja ülekandeid teha ei saa. See jama algas 30. oktoobril ning kestab praeguse seisuga. Ma lihtsalt ei või. Trükikoja arvet käisin täna pangas maksmas, nii jabur.

Ma ei teagi, kas see on hea või halb uudis, aga Kanal 2 olla tellinud uue hooaja “Saladusi” juba kevadeks. Tuuli helistas ja ütles. Nii et mul seisab ees väga töine talv.

Lisa kommentaar

