Valitsusprogrammis on ikkagi kultuuri kah sees

Vajunud vahepeal kultuuripoliitika osas sügavasse pessimismimülkasse, märkan ma nüüd rõõmuga, et selles osas võib tuul tasapisi isegi pöörduma hakata. Vähemasti valitsemisliidu programmi on kultuuri asjus üsna keni sissekandeid tehtud. Kultuurkapitali hüvede jaotamisel projektide eelistamine on MTÜ-dele igatahes soodne. Päris suur kasu võib tõusta pikemaajalistest toetuskavadest igasugustele pikaaegseele tegemistele. Ja loovisikute seaduse ümbervaatamist tervitan kahe käe ning rõõmuhõisetega.
Tänasest Postimehest saab seda ilu lugeda.

Päevalehes on koalitsioonileppest päris põhjalikult ja koos leppe teksti endaga.

Ja et Rein Lang kultuuriministriks… ma ei oska tegelikult praegu midagi arvata. Näen selles valikus nii plusse kui miinuseid, aga kuidas tegelikult minema hakkab, eks see paistab edaspidi. Kultuuriministri rubriigi jätan igatahes avatuks 🙂

6 kommentaari

  1. Rea Raus said,

    26. märts 2011 kell 12:24

    Oskad neid plusse siin välja tuua?

  2. aidivallik said,

    26. märts 2011 kell 18:49

    Jah, miks mitte. Tal on mitmeid plusse Jänesega võrreldes.
    Esiteks, ta pole rumal.
    Teiseks, ta on oma erakonnas üks autoriteetsemaid figuure, ta ei ole mingi kolmandajärguline tegelane ega figureeri võimuladvikus kellegi teise eestkostel. See tähendab, et tal on erakonnasiseselt märksa rohkem sõnaõigust ja mõjujõudu kui eelmisel kultuuriministril.
    Kolmandaks, ta on arrogantne (mis võib olla nii hea kui halb) ja see tähendab, et ta tõenäoliselt ei põe oma erakonnasisese reitingu, oma nõudmiste ulatuse vmt pärast, ta ei karda parteiladvikuga vastuollu minna – mis kokku annab talle suurema iseseisvuse ja otsustusõiguse. Ta ei ole ülesõidetav ja kui ta midagi pähe on võtnud, siis võib-olla ei ole ka lihtsasti äraräägitav. Kultuuri puutuvate eelarveridade kohapealt on see ainult tervitatav. Ma millegipärast ei usuks, et Lang laseks oma ridadelt vahendeid kärpida 30 %, samas kui teistes haldusalades piirduvad kärped vaid mõne protsendiga. Tee või tina, no ei usu.
    Neljandaks, Lang ei pruugi aduda kultuuritegemise sisulist poolt, kuid usun, et ta jagab kultuurimajandusest üht-teist, arvatavasti rohkem kui eelkäija. (See sisuline pool on jah miinus, jumal paraku, aga kui tal on respekti oma haldusala ja selle igapäevaste teostajate vastu, siis on see miinus ju tasandatav. Kuidas sellega kujuneb, seda on meil kõigil võimalus näha, sest ma kavatsen tõepoolest oma blogis kultuuripoliitika osas järje peal püsida.)
    Viiendaks, kui niisugune siseautoriteetne mees nagu Lang võtab kultuuriministeeriumi, siis mis see tähendab. Tähendab seda, et (nagu täna hommikul ütles raadioski üks ajakirjanik, kelle nime kahjuks ma meelde ei jätnud) kilekotiga ministri asemel hakkab olema portfelliga minister ja võib-olla saabub lõpp senisele suhtumisele, et kultuuriministeerium on selline koht, kuhu võibki panna oma erakonna vähemaid vennikesi. Ma loodan, et kultuuriministeerium lakkab Langiga ehk olemast mingi kõrvaline, ebaoluline, kolmandajärguline ministeerium, vaid sellesse hakatakse lõpuks suhtuma täie tõsidusega.
    Noh, niimoodi ma mõtlen. Langil on muidugi ka palju miinuseid, nii et ega ma tegelikult eriti optimistlik tema suhtes ka ole. Samas ei ole ma ka kuigi pessimistlik. Las mees näitab ennast kultuuriministrina, siis ma oskan midagi rohkem arvata ka.

  3. Keevitaja said,

    26. märts 2011 kell 20:13

    Mina arvan, et Lang kindlasti ei sobi kultuuri ministriks. Ta on selleks liiga ratsionaalne majandaja, et ma lausa tegelikult kardan teda kultuuriministrina näha. Ei tea mille ta kinni paneb või midagi kokku liidab. Niimoodi kultuuri ei tehta!

  4. maaraja perenaine said,

    26. märts 2011 kell 22:51

    oehh
    googel annab ntks,et aastal 2000 on lang arvanud, et kult. ministeeriumi tuleks üldse kaotada (juttu sellest ma välja kaevata ei jaksanud)
    mulle on ta kunagi, ammu enne poliitikuaega meelde jäänud sellega,kuidas ta üliõpilaste kingitud kaltsuvaiba oma garaaži mersule alla laotas. ja siis veel see,kui ta miskis tõsielutoidutegemissaates osales ja naine taustal koguaeg üksinda käsikäruga puid vedas…aga ehk just selle (kõige eelneva) pärast?

  5. Rea Raus said,

    27. märts 2011 kell 21:51

    hea argumentide asetus, Aidi. Ma pigem küll olen väga äraootaval seisukohal, sest sinu nimetatud positiivsed jooned saavad tulemuse anda ainult siis, kui neid käivitab hea tahe ja soov midagi inimeste heaks ära teha.
    Kui inimene on tark, aga kuri- siis on ta kuri geenius, eks ole-kõige hullem multikategelane.
    Kui inimene on tark, aga ülbe, siis mis sellest kasu? Nagu öeldakse, tarkusel on väärtust ainult armastuse teenistuses.
    Küll aga on teinekord elus näha olnud seda, et inimene oma suures ambitsioonis ja eneseimetluses otsustab justnimelt endale ambitsiooniks võtta kõigile tõestada, et ta on ka parim inimeste jaoks- siis oleks ju küll positiivne tulem täiesti võimalik. Elame- näeme.

    • aidivallik said,

      28. märts 2011 kell 17:37

      Nojah, mina olen ju ka täiesti äraootaval seisukohal. Näen plusse, näen miinuseid. Kumb kummad üle mängib, see ongi küsimus.


Lisa kommentaar

