Keldris talvitunud pelargoon

Kulla aednikud, palun seletage, kuidas teil talveks keldrisse viidud pelargoonid ja fuksiad kevadel alles on?
Kõigil kevadeil olen olnud sunnitud nentima, et keldrisse talvituma viidud taimed ei ole kevadeks alles. Eelmine sügis julgesin alla ära viia ainult ühe pelargooni, mille teine eksemplar õnneks jäi meie juurde tuppa. Igaks juhuks. Ja õigesti tegin. See, mis toas aknalaual talvitus, on ilus ja absoluutse tervise juures. Sel, mis oli keldris, on varred seest mustad, lõikasin ta üles tuues tüükani maha, aga ta ei aja ka nüüd toas uusi võsusid. On vist surnud.
Nii on olnud iga jumala aasta. Ma ei saa aru, mis ma valesti teen. Võib-olla mu kelder on neile ikkagi liiga külm? Samas kartulid ja mahlad-moosid säilivad ilusasti, ei külmu ära, nii et miinuseid ma ei kahlustaks.
Muld oli suht kuiv, aga mitte tuhkkuiv, st mulda puurides tundis näpp ikkagi õrna niiskust, nii et ka läbikuivamises ma ei oska surmapõhjust näha.
Või ikkagi?
Hallitust vmt-t ei ole kah kusagil näha.
Igatahes ma pean vist õppima elama teadmisega, et minu kelder ei kõlba taimede ületalve hoidmiseks üldse.

Harvendasin eile kasvuhoones salateid ja rediseid. Sellise külma ilmaga, nagu nüüd on, on kasvuhoones kükitada tõesti mõnus.
Ja siis ma istutasin Kohtla-Järve ühisgümnaasiumist kingitud punase potiroosi suurde ilusasse aiapotti kompostmulla sisse ning tõstsin tema ka kasvuhoonesse soojemaid aegu ootama. Ja panin potti veel ühed Bauhofis käe külge kleepunud begooniad. Valged, täidisõiega. Tahan need suvel lemmikloomakalmistule Intsu juurde viia. Praegu on tal seal valged võõrasemad, aga need kardetavasti palju üle jaanipäeva ei kesta.

Praegu on pilvised ilmad, peaks neid ära kasutama ja mullahunnikud rooside ümbert lõpuks lahti kraapima.

Aga enne tuleb toas üks “Saladuste” osa ära lõpetada. Üks lugu tüdrukust ja tema koerast ja sellest, kuidas vanemate lahutuse käigus algab vastik manipuleerimine pere lemmiklooma kaudu. Väga liigutav ja taas mõneti ootamatu lugu.

7 kommentaari

  1. neiud ärevil said,

    3. mai 2011 kell 16:15

    Mina pole kuulnudki, et neid taimi peaks talvituma viima. Mul on need aastaringi toas ja isegi õitsevad vahel talvel .Kevadel lõikan lihtsalt pikaks veninud otsad lühemaks , panen vette ja lasen juurduda.Saan uusi pistikuid.

  2. Karmen said,

    3. mai 2011 kell 16:41

    Ma ka ei usu sellesse keldrisse viimisse. Enda oma hoian trepikojas ja kastan vajadusel. Ema hoiab enda omasid maal toas (nii pelargoone kui fuktsiaid) ja isa, kes seal elab, kastab ja nunnutab neid regulaarselt.

  3. Maire said,

    3. mai 2011 kell 23:17

    Minul on pelargoonid alati toas talvel, praegu õitsevad juba. Olen alati mõelnud, et mida see talvitumine õieti tähendab, mina sellest midagi ei tea ja mitu aastat juba ühed ja samad pelargoonid suvel õues ja talvel toas aknalaual, täiesti elu ja tervise juures.

  4. Köögikata said,

    4. mai 2011 kell 12:56

    Mul on ka fuksiad toas, ruumipuudusel vahel 1-2 ka trepikojas. Tänavu pidas trepikoja oma vapralt külma aja vastu, aga kui siis juba soojemaks oli läinud ja korraks veel -15-se öö viskas, juhtus, et just siis oli keegi alt välisukse lahti unustanud ja külm võttis ära. Aga ma tema äraviskamisega ei kiirustanud (loe: ei saanud mahti) ja ükskord ajas ta varretüügaste alustele uued nupud ikkagi peale ja nüüd kosub kenasti.
    Begoonia talvitus mul ka kenasti vetsuaknal (see on üks jahedamaid kohti), aga pelargoone pole. Naabrinaise uhkeid eksemplare vaadates mõtlen, et peaks ikka jälle hankima. Aga ikkagi hoiaks toas talvel.

  5. aidivallik said,

    5. mai 2011 kell 12:41

    Eks ma ka lõpetan need keldrikatsed ära. Kuigi ma ausalt öeldes ikka lootsin, sest neid va pelargoone on mul erinevaid kokku nii kahekümne ringis ja nende talvise tuppamahutamisega on probleeme. Suvel aias pottides on nad aga suurepärased, sest elavad rõõmsalt nii täispäikeses kui ka varjulisemas kohas, on leplikud ja mugavad lilled.

    Kui meil veel see soome papi naabriks oli, siis tema pelargoonid elasid kah talvel keldris ning kevadel polnud neil häda midagi.
    Ja ka Kodukauniks-foorumis näiteks mõned hoiavadki pelargoone talvel keldris: http://www.kodukauniks.ee/index.php?option=com_phorum&Itemid=99999999&phorum_query=read,11,171254,172079,quote=1

  6. neiud ärevil said,

    5. mai 2011 kell 16:50

    Minul on igast värvist jäetud kas terve potitäis või isegi mitu värvi ühes potis. Kõiki 20 pole ju tarvis üle talve säilitada. Kevadel on hea lõigata väljaveninud otsad pistikuteks. ajavad vees kiiresti juured alla ja siis saab ju uuesti igale poole istutada. Mul on praegu ka vaasi täis oksi. Muist juba istutasin välja.

  7. aidivallik said,

    5. mai 2011 kell 17:22

    Ee, need 20 ongi kõik erinevad sordid. Seega on küll vaja säilitada.


Lisa kommentaar

