Kaks iirisemõistatust

Ma vihkan situatsiooni, kus esimest korda õitsev iiris ei tundu olevat see, kes pidi. No ei ole see sort, noh! Mitu päeva käin ja nuputan. Kes need ometi võivad olla?

See on esimene selline. Hirmus ilus iseenesest. Hangitud 2008. aasta suvel, pidi olema Poem of Ecstasy. Nüüd…. värvide poolest isegi justkui teoreetiliselt ja mööndustega võiks võib-olla nagu ollagi, aga no ei ole TB! Kõigil TB-del aias on pealegi õied alles tugevas tihedas rohelises pungas. Aga tema õitseb praegu. Kõrgust nii 50 cm. Õie läbimõõt ca 8 – 10 cm. Õitsemisaja, kõrguse ja õie väiksuse tõttu tundub, et on IB või MTB. Iseenesest kena ja kompaktne, õis on mõõdukalt gofreeritud ka, nii et ma oleks temaga jumala rahul. Kui ainult nime teaks! Raspberry Blush? Strawberry Love? Veel midagi?

Teine on MDB, saadud 2007. aastal Azureana, kellel Hermann mingi hetk peal tallas, nii et vaene lill pikalt põdema jäi ning alles nüüd mulle õit näitas. Niipalju sai selgeks, et Azurea ta ei küll ei ole.

Aga kes siis? Green Spot? Ice and Indigo vaevalt, selles on kollast vähem, habe sutsu teine ja minu omal pole kontrastid nii selged. Ditto?

3 kommentaari

  1. Maire said,

    5. juuni 2011 kell 00:11

    Soovitan sulle üht aiablogi: http://mariaias.wordpress.com/
    Minu õe oma 🙂
    Kui sul on mingeid küsimusi lillesortide vms kohta, siis minu kogemus näitab, et enamasti ta oskab vastata, nii et küsi julgesti 🙂

  2. eva said,

    5. juuni 2011 kell 12:14

    Seda teist ma oleks nagu botaanikaaias näinud, võin täna üle vaadata, on plaan sinna jalutama minna. Neil on nimemajandusega üldiselt asjad korras.

  3. Köögikata said,

    7. juuni 2011 kell 13:02

    Küsi Muhedikult!


Lisa kommentaar

