Palju ja kõikesugust

Paneks õige selle läinud nädala lullamilla ka blokki üles? Mulle kohe nii meeldib see endale.

KÕRVITSA KIMBATUS

KÕRVITS, KOLLANE JA LAI,
OOTAMATULT LAPSE SAI!
LAPS OLI PIKK JA ROHELINE,
PIRTSAKAS JA PAHELINE,
NÕUDIS SOOLVETT, MARINAADI,
TAHTIS OLLA HAPUT LAADI.
MITTE ÜMAR, MAHE, KENA
NAGU TEMA TUBLI EMA.

KUS SA SELLISEGA SAAD!
KASVATAD JA KASVATAD!
MÕTLED, KELLESSE ON LÄINUD
KÜLL SEE LAPS, VÕI MIDA NÄINUD,
MIDA KUULNUD, MIDA TEINUD
VANEMAD ON VALESTI.
KAS EI OLE HALE SIIS!

AGA KÕRVITSA LAPS KURK
JONNIS MUUDKUI: “PURK JA PURK!
LASKE MUL SIIS HAPUKS MINNA,
PARATA EI SAA JU SINNA,
KUI SA OLED SÜNDIND KURGIKS,
MITTE KENAKS KÕRVITSAKS!
MINU SAATUS – SEE ON PURGIS!
HAPUKURKI TERVITAB
LAUA ÄÄRES IGA NÄGU,
SEE ON MINU TEE JA TEGU!”

Aga muidu? Ikka vinges viiruses. Täna on justkui veel hullem, sest naerda ka ei saa enam – roided on köhimisest jube valusad. Ja kui sa oled harjunud ikka võrdlemisi palju naerma, siis on mittenaermine täitsa keeruline.
“Raudtee…raudtee…raudtee,” pomiseb Ott ägedalt mööda töötuba ringi marssides ja viibutab ähvardavalt oma valges kahe äralõigatud sõrmega arhiivikindas töökätt (arhiivikinnas sellepärast, et digilaual joonistades libiseks käsi paremini), “Ähvardavad raudtee uuesti käima panna… ei. Lubavad raudtee tagasi panna… lubavad… Raudtee, raudtee. No kurat, mida ma teen selle raudteega!!!”
Taust: Ott mõtleb välja karikatuuri Läänemaa läinud nädala ühe suurema uudise kohta, milleks on teade Riisipere-Rohuküla raudtee võimalikust taastamisest.
Tegevus toimub laivis, praegu hetkel, meie kodus.
“No ei tule, noh!” karjub Ott ja tormab kööki kohvi tooma.
Aga küllap ta toime saab lõpuks. See käibki tal alati nii.

“Klass, elu pärast” võiks paremini edeneda. Esimene hoog ja vaimustus on üle, nüüd on puhas enesedistsipliin, mis aeg-ajalt alt vedada tahab. Siiski, vähemat viis lehekülge tuleb teha iga päev, et enam-vähemgi tähtaja ümber valmis saada. Ja iga lauset tiri nagu sõrgkangiga. See on väga erinev kirjutamine sellisest, kus mõte lendab ees ja näpud ei jõua piisavalt kiiresti toksida, ning järgmine lause on peas juba enne valmis, kui eelmine kirja saab. Ja mina ei tea, millest see sõltub.
Kui käsikirja valmis osi üle loen, siis erilist vahet tegelikult ma näha ei oska, et nüüd neis peatükkides on vägisi välja pigistatud, ja seal teises lendas ja edenes kõik ise. Kuigi tegelikult, ma kardan, et siiski on mingi vahe olemas, lihtsalt ma ise ei märka.
Ei tea neid asju, jah. Nii palju on kirjanduses ka tunnetuse küsimus ja kuidagi energeetiline värk. Aga teha on vaja ja ma teen. Mis ma, oinas, siis muidu lubasin.

Aga laps tuli Rootsist tagasi ja oli väga rahul ning rõõmus. Küpsetasin hapupiimakooki, mille üle ta ka õnnelik oli, sest see seest veidi nätske ja niiske kook on tema lemmik. Siis koorisin ja tükeldasin suvikõrvitsat sügavkülma talvevarudeks, parandasin õmblusmasinaga mõned hilbud, heegeldasin lapsele ilusa suure salli värviliste servasakkidega, ja praegu on pooleli tema säärised. Mustad, kahekordsest lõngast, pitskoes ja liibuvad, kuid alt ja ülevalt suure jämeda kahekorra pööratava soonikuga. Ma kuidagi kujutasin ette, et nii võiks ilus olla. Ma arvan, et tegelikult on ka.

3 kommentaari

  1. Airika said,

    17. sept. 2011 kell 21:42

    Aidile aitäh ja pikk pai vägagi põrrrrrrrriseva luuletuse eest 🙂

  2. reet said,

    28. sept. 2011 kell 18:34

    Suurepärane luuletus. Mul on kolm lasteluule “eksperti”, kuuene, viiene ja kahene, nemad kiitsid heaks ja nõudsid, et emme veel loeks.

  3. aidivallik said,

    28. sept. 2011 kell 18:51

    Aitäh! Ma loodan, et leiate siit blogist lastele ettelugemist veelgi – kui vaatate rubriiki “Töised asjad”!


Lisa kommentaar

