Kultuuritegija 2011 jaurab emakeeleeksami ümber

Vaevu jõuan blogisse. Lähiajal tahan pikemalt kommenteerida muudatusi raamatukogude rahastamisel ja n.ö Langi nimekirja, aga linke selle kohta on kogunenud palju ja sellest kõigest ülevaate loomine muutunud juba millekski selliseks, mis mitu tundi aega nõuab.
Mina aga muudkui kirjutan ja kirjutan…
Jõuluidee jõudis lõpuni. Viimaseid lehekülgi kirjutades tuli mul endal kananahk ihule ja pisarad silma. Õudne. Mitu nädalat läks nii, et see oli hommikuti esimene ja öösiti viimane mõte ning kontakt reaalse maailmaga muutus õhukeseks ja unenäotaoliseks.
Koostan sellele asjale nüüd paketi ümber ja siis püüan hakata sellele kosilast otsima – st seda maha müüma. Soovige mulle edu ja hoidke pöidlaid.
Ja et järgmine kuu millestki elada, tuleb kibekiiresti neid kiirelt tasustatavaid töid kirjutama hakata.
Jaanuarikuine jahmatus – Läänemaa Kultuurkapital arvas mu Kultuuritegija 2011 laureaatide hulka. See on üleüldse esimene äramärkimine, mis ma Läänemaalt ja Haapsalust elus saanud olen ja tõesti, ma ei osanud seda oodatagi! Ma olin tegelikult üsna kindel, et ju kunagi aastakümnete pärast postuumselt või kuu aega enne lõplikku kustumist kuskil hooldushaiglas tuleb Haapsalu vapimärk vmt, aga see ületas küll ootusi. Ja pidu saab ka. Vähegi Viitsijate päev on alati tore olnud.
Postituse pealkirjast olen ma nüüd muidugi tavapäraselt kaugele kaldunud, kuigi see oli peamine, miks ma täna postitama üldse hakkasin – et mul on abiturient majas ja et need eesti keele õpetamisega seotud asjad minust liiga kauge kaarega ikka mööda ei käi, siis loomulikult elan ma vägagi kaasa uue eksamivormi juurutamise teemadele. Ja ma pean ütlema, et ma ei kiida seda jätkuvalt sugugi heaks. Ma isegi arvan, et seniste kehvade kirjandikirjutajate seisukohalt ei ole optimismiks põhjust, sest senise 6 tunni ja 700 sõna asemel on neil vaja esialgu 6, kuid hiljem 5 tunni jooksul kirjutada seotud, mõtestatud ja argumenteeritud teksti umbes sama palju, kuid erinevate asjade kohta ja süvenemist killustades. Lugemisosa vastused nimelt eeldavad igaüks eraldi 50 – 100-sõnalist arutlust.
Vikerraadio 8. jaanuari “Keelesaates” andis sellest uuest eksamist Emakeeleõpetajate Seltsi eelmine esimees Piret Järvela väga põhjaliku ülevaate.
Et pärast selle saate lindistust võeti Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu juba uus otsus uue eksami hindamise ja korralduse kohta, siis täpsuse huvides toon ka need muudatused ära. Väljavõte Haridus- ja Teadusministeeriumi asekantsler Kalle Küttise 4.01.2012 vastusest Eesti Koolijuhtide Ühenduse 24.11.2011 pöördumisele ütleb: „2. Mitte muuta eesti keele eksami korraldust (tehnilised tingimused, sh eksamitöö pikkus, ruumist väljas käimise võimalused jms) ning hindamist vähemalt kahel järgmisel aastal, st vähemalt kuni aastani 2014, mil muutub kõigi gümnaasiumieksamite korraldus. HTM arvestab EKJÜ sooviga ja ei muuda eesti keele eksamitöö pikkust, ruumist välja käimise võimalusi ning hindamise korraldust enne 2014. a. Kuna eesti keele riigieksami tekstiloome osa hindamist oma koolis soovisid õpetajad ja õpilased, siis palume koolidel teavitada õpetajaid ja õpilasi, et eksamitööde hindamise korda ei muudeta ja eksamitöid hindavad endiselt haridus- ja teadusministri käskkirjaga kinnitatud hindamiskomisjoni liikmed.“ Seega oma kooli õpetajad ei hinda eesti keele ja vene keele eksamite tekstiloome osa vähemalt 2012. ja 2013. aastal.

3 kommentaari

  1. Muhedik said,

    17. jaan. 2012 kell 20:38

    Õnnitlused ja soojad käepigistused suure tunnustuse puhul, mille Sa oled kuhjapeaga ära teeninud.

    Eesti keele eksami teemal sõna võtta ei oska. Kui ma kuskilt neist ümberkorraldustest lugesin, lootsin vaikselt, et äkki sunnib see noori rohkem lugema

  2. Köögikata said,

    18. jaan. 2012 kell 12:53

    Õnnitlused ka siitpoolt!
    Mul on ka hetkel üks abiturient,omal olemas aga ei oska kaasa rääkida, sest minu lapsed on kõik oma õppetöös liiga iseseisvad. Niipalju tean, et praegusel pidi komadega raskusi olema. Lasin tal siis natuke oma ajalehekorrektuuri tegemisele kaasa elada, aga enamasti on ta ju mitmesaja kilomeetri kaugusel ja mina teen lehte ka ainult kord kvartalis. Seega erilist abi pole.

  3. Köögikata said,

    18. jaan. 2012 kell 12:54

    Ehh, nüüd jäi omal üks koma totaalselt valesse kohta maha, kui sõnu vahele lisasin. Siin aitaks ainult prillid…


Lisa kommentaar

