Intensiivset perenaisevärki

Sain viirusega pihta, aga kõige räbalam see lugu õnneks ei olegi. Igatahes keeldun ma sellele alla andmast ja teen nii, nagu teda polekski. Vähemalt püüan.
Eile poleks olnud aegagi: sellekuine sigalaskäik organiseeris mu päeva õhtuni ära. Tükeldasin ja kaalusin portsudesse koerte toidu (kõrid ja muud jupstükid, 14 kilo), lasin köögikombainist läbi ja segasin kokku kassi “konservi” erinevatest siseelunditest (kokku umbes 5 kg) ja sügavkülmutasin karbikestes, konditustasin ja tükeldasin liha sügavkülma, tegin hakkliha, soolasin küüslauguga sisse 5 kena tükki pekki, praadisin vahepeal meile väikeseks eineks maksa, siis rookisin ja fileerisin 3 haugi, mis me vahepeal turult läbi põigates hankisime – üks haug jõudis köögiviljaga koos ahjus küpsetatuna meie õhtusöögilauale ja kaks tükki praadisin veel esimestel öötundidel ära ja panin marinaadi.
Ja siis veel üks menetlus, mida ma kiusu pärast ei kirjelda hetkel, parem arvake ära. Selle töö tulemus oli selline:

keedus

Ma tunnen peale enda veel ainult ühte inimest, kes tänapäeval veel sellega ise jännata viitsib, ja see üks inimene on ka 67-aastane. Noh, ma arvan, et vanemad inimesed kindlasti teavad, millega tegu, aga minuvanustele on see üks hea maaka-linnaka-test. Ja meist omakorda noorem põlvkond üldse enam ei oima, misasi see on — ei maal ega linnas.

Igatahes perenaisendust ma niipea enam küll ette ei võta, vähemalt mitte sellises mahus. Issanda päike läkski enne looja, kui ma kõige sellega toime sain, kuigi alustasin hommikul umbes poole seitsme ajal. Ja mitte midagi muud see laupäev ei jõudnudki teha. Peale selle, et lugesin natuke vahepeal raamatut, kui mu kaunis keedus pliidi peal särises.
Vähemalt selle keeduse mõttes on nüüd jaanipäevani kindlasti mureta.
Ja kogu see kupatus maksis 4 eurot pluss isiklik töö.

Mis siin siis veel juhtunud on.
Klotsi video sai valmis ja üles. Siia panen ka.

6 kommentaari

  1. kohalik said,

    7. okt. 2013 kell 08:28

    searasv ja rasvakõrned 🙂 mul endal teeb ka ema, aga ma olen ka ise teinud. need rasvakõrned on parimad verivorsti sisse näiteks 🙂

  2. thela said,

    7. okt. 2013 kell 11:12

    Mind hakkas siiralt huvitama, mis keedusega tegemist. Kuigi ise ma ei hoidista enam midagi…
    Klots on vägev.

  3. aidivallik said,

    7. okt. 2013 kell 12:10

    Jaa, Kohalik! Selle asemel, et iga paari nädala tagant jälle pudel õli osta á 2 eurot, lähen keldrisse ja võtan järgmise purgi. Ja kõrnetega teen omletti, segan neid tangu-, kruubi- või kartulipudru sisse ja jube hea on. (Kuid et hetkel on siin majas kruubid, tangud ja kartulid menüüst välja arvatud, hakkan neid kõrneid ilmselt sobitama igasuguse muu köögiviljaga.)

  4. naine50+ said,

    7. okt. 2013 kell 14:45

    Minu ämm ka tegi niimoodi, oli tõesti maitsev.
    Nüüd ostan õli ja lohutan ennast, et kolesteroolitasemele on see kasulikum.

  5. kaire said,

    11. okt. 2013 kell 15:10

    Võimas!!! Kus sigalas sa käid? Millisel kujul seal liha müüakse – kas vead nelja euro eest terve rümba koju?

  6. aidivallik said,

    11. okt. 2013 kell 16:40

    Ei, see rasv ja kõrned olid nelja euro eest (kaheksa kilo ploomirasva). Lihal ja siseelunditel on ikka eraldi hinnad. Aga üldiselt on jah nii, et kes tahab, ostku või terve rümp. Või veerand või pool siga, või tagakints, või pea+jalad. Väga paljud, kes seal käivad, võtavadki veerand või pool siga korraga. Mina olen lasknud omale mingid kilod külge lõigata, kondid on seal siis ikka kõik sees ja kodus lahutan seda tükkideks edasi. Sealt saab praetükke ja supikonti ja triibuliha ja hakkliha jne.


Lisa kommentaar

