Ainult head asjad

Toimetasin siin üht tõlkenoortekat, täna õhtuks sain selle niikaugele, et tõlgile ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks saata. Väga meeldiv töö oli, sest tõlk oli tõeliselt head tööd teinud. Väljendus- ja kirjaoskus hindele “viis”, mul polnudki seal nagu eriti midagi parandada peale juhuslike näpukate ja mõne vähema veakese, ja vormistus oli ka korralik. Uhh, ma olen vist friik, aga mulle NII meeldib, kui inimesed oma tekstides joondust kasutavad! Kohe üldse ei salli ma neid näritud parempoolseid servi. Ja nende blogikeskkondade juures on minu jaoks ka mõnevõrra närvesööv, et seda joondamise võimalust ei ole (või siis ei oska ma ise seda siin peale panna?). Midagi kergelt aspergerlikku äkki.

Siis juhtus täna veel üks kummaline ja tore asi, nimelt helistas inimene, kes ikka päris mitu aastat tagasi mulle ja Otile ühe korraliku käki kokku keeras ja kellega ma seetõttu igasuguse suhtlemise lõpetasin. Olin oma hinges nii tema kui selle vana asja juba ammu maha kandnud, aga näe, nüüd inimene ilmutas ja avaldas soovi seda jama kuidagi heastama asuda. Teate, meele teeb rõõmsaks selline asi. Päike piilub kohe pilve tagant välja, kui inimene ükskord mõistma hakkab, tunnistab ja head kavatseb. Ja edu ning indu talle selle hea teostamiseks!

Täna oli rahapäev ja tegime Otiga suurema poeskäigu kohe. Ja siis ma vaatasin, et meie toidukorv on ikka JUBE kummaliseks muutunud. Pole üldse nagu mitte inimese oma. Leiva-saia ja makaronide-riisi-kartuli asemel on hoopis igasugune muu träna (praadimisõli, kala ning liha me poest peaaegu üldse kunagi ei osta, see tuleb sigalast ja turult, st kodusest sügavkülmast või keldrist. Teate, milline vahe on hakklihal, mis esimese hooga panni vett täis ujutab, ja hakklihal, mis hakkab kohe algusest peale korralikult praadima ning ei mingit vett?): köögivili, oliiviõli, suured vahukoored ja mitu pakki võid, ja siis hunnik igasuguseid pähkleid, mandlilaaste, sihvkasid ja kookoshelbeid…. müsli tegemiseks.
Ma armastan seda müslit. Segan kõik need pähklid, laastud ja helbed suures klaaspurgis kokku ning panen umbes ülepäeviti vahukoore ja paksu maitsestamata talujogurti segu sisse koos magusa steviaga. Pluss mõni lusikatäis marju. Eriti mõnus umbes südaöiseks maiustamiseks huvitava juturaamatu kõrvale. Seni, kuni lihtsüsivesikuid menüüsse ei lase, on sellisel maiustamisel vägagi allavõttev funktsioon.

5 kommentaari

  1. pumpernikkel said,

    5. nov. 2013 kell 10:10

    See, kes raamatuid tõlgib, on tõlkija, mitte tõlk. See on oluline vahe toimetajatele teadmiseks. 🙂

    • aidivallik said,

      5. nov. 2013 kell 12:28

      Jah, tehniliselt ja üdini korrektselt võttes on tõesti erinevus olemas, tõlk tõlgib suuliselt, tõlkija kirjalikult. Seda ma tean. Lihtsalt nii nagu kõnes, nii ma oma blogiski andun vahepeal kõnekeelsuse pahedele.

  2. Liina said,

    5. nov. 2013 kell 10:51

    WordPressis on joondamise võimalus olemas! Kohe kindlasti, sest olen ise samasugune joondamise friik ja kasutan ka wordpressi blogi. Aga seda peab alati ise tegema, valid teksti ära ning siis vajutad nupukesele.

    Minul peab ka kõik joondatud olema, muud moodi lihtsalt ei ole võimalik! Eriti hull on minu jaoks see, kui joondamata raamatut kohtan.

  3. aidivallik said,

    5. nov. 2013 kell 12:30

    Saad sa mulle vihjata, kust seda joondamise võimalust WordPressist otsida?
    Jah, joondamata raamatud on koledad küll. Kohe eriti koledad.

    • LiinaL said,

      5. nov. 2013 kell 18:33

      Nii. Siit saab abi – http://en.support.wordpress.com/visual-editor/ Aga kui sa postitust kirjutad siis pead kontrollima, et kirjutad nn “visual” aknas ning seal on nupuke olemas, selline kus jooned sirgelt üksteise all, sama on vist wordis ja teistes programmides ka. Kirjade järgi peaks aitama ka Alt+Shift+J.


Lisa kommentaar

