Midagi toimub

Väänasin eile omas kodus jala välja, kui ühest toast teise tooli tassisin ja selle juures õnnetu Tötsu otsa komistasin. Tädi Tötsu jäi terveks. Mina üldiselt ka, kui mõneks minutiks silme eest mustaks võttev valu ja sellele järgnenud mõningane paistetus välja arvata. Igatahes ei takistanud see meid õhtul aiamaale minemast ja seal paar tunnikest toimetamast.

aiamaa  25.4.14

Vanad sõstrapõõsad maha pügatud, et neid oleks veidike lihtsam juurida. Ott ehitab eemal kompostlat. Ees kile all on leiva ema. (No ikka teate ju seda vanasõna, et sitt on leiva ema.)

aiamaa1 25.4.14

Hooaja tüüpiline vaade aiahuvilisele abikaasale (Oti omale). Kes seekord üritab kobamisi peenrapiire maha märkida. Paraku selgus alles kohapeal, et mõõdulindi ja õige peenranööri olime koju puukuuri unustanud. Tagasi ka minema ei hakanud. Pildi pealt näen ise ka, et mu silmamõõt “longab”.

aiamaa2 25.4.14

Oti kompostlaehitus. Ta eraldas väga tänuväärselt ka selle alla jäänud ilusa istutusmulla kihi mõttekamate ülesannete tarbeks. Nende vanade põõsaste oksad on arvatavasti kompostla jaoks palju otstarbekam põhjamaterjal.

aiamaa3 25.4.14

Mees peab õhtuks tegema hunniku, ja naine likvideerima hunniku, räägivad targad. Siin ülemisel ja alumisel pildil näiteks ongi Oti tänane hunnik. Küll mina selle alumise varsti laiali kannan.

aiamaa4 25.4.14

Ja nüüd lihtsalt mõned olustikupildid. See on ühe sealse naaberaedniku tähelepanuväärne vihmaveesüsteem:

vihmaveesüsteem 25.4.14

Ja sellist riistapuud tahaksin ma endale ka sinna. Väga nutikas, kui arvestada, et vett on vaja u 150 m kauguselt vedada.

veekäru 25.4.14

Aga kõige selle muu huvitava hulgas käis mul eile päeval ka üks armas külaline, kellega paar tundi ilma ühegi kahetsuseta maha lobisesime. Ja ma käisin koduaias üle kirdepeenra, kobestasin, tükeldasin liiglaiuvat  floksi  ja monardat, istutasin muu padriku varjust omaette ühe isekülvist tekkinud noore taime, mis tõenäoliselt on  Faasseni naistenõges. Pärisin sealsete lillekeste tervise järele. Ja avastasin, et uskumatu, need 3 tokkroosi, mis ma augusti algul (väikestesse!) pottidesse külvasin, kasvuhoone nurga taha ära unustasin ja alles detsembris üks päev enne lund avastasin ning siis tohutu paanika, süütunde ja veendumusega, et nagunii nad ei ela üle, aga ma olen vähemalt mingi võimaluse veel andnud, maha istutasin, need on elus ja kasvavad. Jeesuspüks. Olgu nad tänatud. Ehk nad andestavad mulle siiski.

Töötoa akna alusesse peenrajuppi andsin natuke sõnnikut. Peab mujale ka andma, ilma ikka ei edene kõige paremini. Püüdsin siin vahepeal seenhaiguste vältimiseks lämmastiku andmist vältida ja polegi nüüd umbes 3 aastat väetist pannud, aga minu järeldus on, et lahja liivamaa peal siiski pikalt nii ei saa. Taimed jäävad nälga, kasv kidub, õied jäävad väiksemaks. Nii et see aasta siis jälle natuke sõnnikut neile.

Ja siis mingi tund aega vahepeal immutasin kuuri ees lauajuppe, millest Ott aiamaale kompostlat ehitab.

Tööd tegin tegelikult ka, miski 130 lehekülge keeletoimetuse kolmandat ringi, lullamilla tänasesse lehte ja ühe “Saladuste” loo kavandi ja stseenijaotuse.

Kuidagi uskumatu tundub, et ma äkitselt oma päevas nii palju jõudsin. Ma ise ka ei saa sellest õieti aru, aga see ongi vist see, kui vunk on sees.

3 kommentaari

  1. Maire said,

    26. apr. 2014 kell 23:46

    Seda postitust lugedes tundus tõesti, et sind on seal mitu 🙂

  2. aidivallik said,

    27. apr. 2014 kell 00:07

    Mul on ilmselt kahestunud isiksus tõepoolest. Või kolmestunud. (Saladuskatte all – see on mõnikord väga lahe tunne!)

  3. Muhedik said,

    30. apr. 2014 kell 21:12

    Kui asjal on mõtet, siis jõuabki 🙂 kas Sul adrut pole võtta? See on isegi veel parem kui sõnnik, eriti sinna uudismaale.
    Ja ikka jõudu


Lisa kommentaar

