Za ogoroodinu!

Nagu jälle märganud olete, veedan oma aega rohkem ogoroodinal kui blogi kirjutades.

Ogoroodina on Oti tehtud sõna, igati täpne ja tabav, ma arvan. See, mis me seal teeme, edeneb igatahes jõudsalt, kuigi samal ajal tundub endale ka sutsu nagu hullumeelne või nii. Aga ma olen jätkuvalt seisukohal, et vähem labidat, parem elu, ja juhindun oma praegustes aiatöödes härra Kurdjumovi tähelepanuväärsest kirjatööst (saab lugeda siit), milles ta õpetab istutama kapsaid nagu roose… (Ja õpetab veel palju muudki mõistlikuna tunduvat, aga eks te lugege ise).

No ja et mitte kogu seda maalappi järjepanu üles kaevata, siis nii ma teengi. On peenrakastid, nende sees istutusaugud ja -read väiksemate vahedega ja/või sügavama juurega taimede tarvis. Muidugi näeb see kõigepealt välja nii, nagu mingi hull, kuid sümmeetrialembeline mutt oleks sinna lahti lastud.

hull mutt

Siis loeb see mutt veel ajalehti, paljukordselt. Jättes nende vahele väiksemad avad, mille kaudu istutusaukudele ligi pääseks.

hull mutt loeb lehti

Ja lehtede peale kasti täide. Sutsu sõnnikut ja umbes kümme ämbritäit mulda. Kast pea et ääretasa täis. Sellel järgneval pildil mullani pole veel jõutud.

sitta kah

Siin on juba näha, kuidas peenrale nr 3 muld koguneb. Mina vormistan vahekäiku seeaeg, kui Ott tassib ja pildistab.

vahekäigu tegemine

Sellesse kasti, mille kallal ma järgmise pildi peal olen, peaks tulema rida kapsast ja pooles ulatuses porknat-redist. Täna saime selle lõpuni täidetud ja homme tormangi külvama.
tuleb veel üks peenar

Igatahes seitse kasti on hetkel maas. Ühte neist juba erinevad herned ära külvatud. Neli igati külvi- ja istutusvalmis. Kuuendas tuuseldas täna hull mutt istutusauke teha, homme täidame. Seitsmes oodaku pühapäevani, kuni ma ta käsile võtan.
Muidugi ma ei ole nii optimistlik, et loodaks tõesti, et ükski kuri juurumbrohi sealt altpoolt ennast ühel hetkel ikkagi läbi ajalehtede ja selle peale laotatud mudru ei näriks. Aga ma arvan, et see vähemalt võtab tal nüüd mõnda aega, ja pealegi, kui ta tulebki läbi, siis sügisel on hoopis lihtsam siit-sealt mingit jama välja koukida kui praegu massiliselt mätast kaevata.
Peenravahedesse laotan vana tapeedi jäägid ja selle peale puukooreprahi. Ma olen juba välja mõelnud, kust ma võiksin seda viimast saada.

Ilus on seal õhtuti nahistada. Linnud laulavad. Kägu kukub. Vene tädike laulab vaikselt kuskil eemal lapikesel kurba viisikest. Ja palju, nii palju on mulda, pinnast, mättaid… ja plaane. Vot on elu. Ma olen päris rahul kohe.

6 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    9. mai 2014 kell 07:28

    ogoroodina on täiuslik sõna, vajab kasutusele võtmist ja selle kastimajanduse poole liigun minagi, labidas on saatanast 😀

  2. maurus said,

    9. mai 2014 kell 11:56

    Ma olen nagu kuulnud, et trükivärvilisi ajalehti toidukultuuride peenrasse pole mõistlik allapanuna kasutada?

    • aidivallik said,

      9. mai 2014 kell 12:34

      Mina seda mingil muul tasemel kui NSR (Naised Saunas Rääkisid) kuulnud ei ole. Ega lugenud. No ja kui sa nüüd ütled… ega ma ei muretse eriti. Olen oma elus ilmselt hullematki tarbinud kui ühe hooaja natuke taimede poolt manustatud trükivärvi.

  3. Kaire said,

    9. mai 2014 kell 15:34

    Mina ka tegin mõne aasta eest ajalehepeenra, aga see ei õigustanud ennast. Ma päris täpselt enam isegi ei mäleta, mis jamad sellega kõik olid, aga igatahes olin väga pettunud. Järgmisel aastal asendasin ajalehe papiga (loe: pitsakarpidega) ja see variant osutus tükk maad asjalikumaks.

    • aidivallik said,

      11. mai 2014 kell 01:57

      Mitmekordselt sa lehti panid? Ma tegelikult ühe korra varem, kui meie kõrval veel Papi elas, tegin talle akna alla suvelillepeenra niimoodi ajalehtedele. Ilma istutusaukudeta, sest madalakasvuliste suvelillede pärast seda vaeva nägema ei hakanud, arvasin, et kõlbab neile 10 cm mullakiht ajalehtede peal küll. Ja ma ei mäleta, et sealt midagi oleks läbi tulnud, või kui tuli, siis polnud see midagi meeldejäävat.

  4. Muhedik said,

    10. mai 2014 kell 17:41

    Tubli tüdruk! Nagu ütled, esimeseks aastaks sobib see variant küll, Sa kaevaksid seda mätast praegu end segaseks, esimeseks lumesajuks jõuaksid ehk valmis. Sügisel aja need kastid peale saagikoristust lehti ja kui kuskilt saad, adru ka täis, kevadel ootab Sind ainult kobestamise ja segisegamise rõõm.


Lisa kommentaar

