Puhas küllus

Just, ogoroodinal on rõõm ja küllus. Vahepeal küll ei leidnud viis päeva järjest aega seal väga midagi teha, sest külalised olid meil ja vanamuusikafestivalil. Olid armsad ja rõõmsad päevad vanade sõprade seltsis (õde “wolbuses” ja wolbermeister Wõlu!) ja seekord kaasnes sellega ka kogu mu garderoobi väljavahetamine. Nimelt kannan ma nüüd neli numbrit väiksemaid riideid kui eelmisel suvel ja olen nüüd samas suuruses, mis mu armas vana sõbranna eelmisel suvel OLI. Nii et tema tiris rõõmsalt peaaegu kogu oma kapisisu mulle ja mina pakkisin kokku omakorda peaaegu kõik, mis mul kapis oli, et see edasi toimetada veel kellelegi, kelle rõivanumber viimase aasta jooksul kõvasti kahanenud on.

See on muidu suurte allavõtmiste juures üks igavene peavalu, see garderoobi väljavahetamise vajadus teatud aja tagant. Samas ei ole mõtet nii vahepeal ju ka kapitäit uusi riideid osta, kui järgmisel hooajal kavatsetakse olla VEEL paar-kolm riidenumbrit väiksem, eks ole. Nii et mul on hirmus hea meel, et ma pääsen üürikese eesmärgi nimel rahakulutamisest ja poode mööda kappamisest (mis mulle eriti ei meeldi. Ma ei salli eriti poodlemist.). Ja mul on hea meel, et mina omakorda sain kellelegi samas asjas kasulik olla.

Nüüd on muidugi see probleem, et kõik riided on uued ja harjumatud. Ei oska veel midagi millegagi kombineerida, pole välja kujunenud uusi eelistusi jne. Aga ma harjun. Kindlasti. Sest tore on ju.

Laupäeval käisime matusel, seda ka. Ikka kurb, aga lõpuks saabus siiski nagu ka mingi rahu ja leppimine selle lahkumisega.

Eile koristasime kodu ja puhkasime veidike eelmisest intensiivsest nädalast, täna võis juba märgata rutiini taastumist. Toimetasime jälle paar tundi ogoroodinal. Tänan jätkuvalt taevast, et see permaaiandus ei ole inimkäe puudutuse või puudumise kohapealt nii tundlik – need viis päeva oli ta kastmata ja kasimataväga ilusti üle elanud. Kõik lausa vohab nüüd seal.

Kurke oleme hakanud saama – esialgu ikka sellelt esimese külvi ellujäänult, aga ka teise külvi taimed tõotavad selle nädala jooksul andma hakata.

kurgipõnnid

Need ema antud maasikataimed on täitsa tublid olnud, aga see ämbrike ongi neilt sel aastal ilmselt viimane või eelviimane ports. Noored taimed ka, alles see kevad ju istutatud.

maasud

Varast hernest juba sööme, aga ka hilisemad ei anna enam kaua oodata.

herned

Huvitav, millal brokoli looma hakkab?

brokolid

 

Lehtkapsa näppimisega tuleb ka veel oodata. Ja millal rooskapsast saab, kes seda teab.

roos- ja lehtkapsad

 

Suvikõrvitsalt läheb küll kõik jooksvalt loosi, mis sealt otsast tuleb.

suvikõrvitsad

 

väike Pepi

 

Ja kõrvitsad käituvad nüüd ka nii, nagu kõrvitsad peavad käituma. Juba punnid otsas ka.

kõrvitsad

 

Jääsalatit me armastame siin kõik kolm. Ja ehk meie külalised ka.

 

jääsalat

 

Paprika juba tõotab. Kuigi huvitav – see sort oleks pidanud nagu punane olema?!

 

paprika

 

Ja millal need tomatid ometi värvi võtavad?!? Neid ei jõua ega jõua ära oodata. Aga tulemas on neid palju.

 

tomat

 

kasvuhoones

 

Peale tomatite ja paprika elab meil kasvuhoones veel üks väikene loomake. Üks sisalikulaps. Kahju, et meil vana nuputelefoniga lähivõtted ei õnnestu…

pisisisalik

 

Siit veel üks väike ülevaade mu kuningriigile.

 

aiamaa 15.7

 

Ja õhtul koju tulime sealt sellega:

 

saak

 

Valges ämbris on naerid. Homme ajan nad ahju ja küpsetan ära ja siis me sööme Otiga ennast lõhki.

 

 

 

 

 

9 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    16. juuli 2014 kell 01:17

    head isu 😀

  2. Kris said,

    16. juuli 2014 kell 10:02

    Väga mõnus 🙂 Nii isuäratavalt külluslik postitus.

  3. SK said,

    16. juuli 2014 kell 14:46

    Ma ei suuda veel ikka uskuda, et kuidas nii kiiresti ja nii palju ja nii hästi saab.
    Kerin pilte muudkui alla ja üles, alla ja üles ja vangutan pead – pole võimalik, pole võimalik.
    Nii isuäratav. Ma ei tea, mis siis veel saab, kui need tomatid valmis saavad:)

  4. aidivallik said,

    16. juuli 2014 kell 14:58

    Ma ka ei tea. Sest neid tuleb otsa ikka täiesti METSIKULT. Mu pisikeses kodukasvuhoones pole väetamisest ja igakevadisest kompostist hoolimata ühel taimel kunagi nii palju neid peale tulnud ja ma olen ise ka täiesti üllatunud.
    Ma arvan, et asi on ikkagi agrotehnikas: muld sai võimalikult vähe lõhutud, säilitas oma loomuliku struktuuri ja niiskusepidavuse istutusaukude ümbruses, ja multš omakorda säilitab pinnase jaheduse, kobeduse ja niiskuse. Seda meelt ma olen küll, et läbikaevatud peenraid enam muule tegema ei hakkagi kui vaid juurviljadele.
    Mingit väetist peale natukese sõnniku ma kuhugi ei pannud ka, v.a kasvuhoones tomatitele natuke tomativäetist istutusauku, sest ma ei teadnud, kuidas seal maas kaaliumi ja fosforiga on.
    Au ja kiitus Otile, kes selle kastimajanduse kokku klopsis ja maasse rammis. Ja Alole, kes kasvuhoone oma targal juhendamisel aitas püsti saada. Üksinda ma ei oleks nii lühikese ajaga küll sellist ulatust suutnud seal saavutada.

  5. Köögikata said,

    16. juuli 2014 kell 19:53

    Tõesti isuäratav postitus. Head isu!

  6. reet said,

    16. juuli 2014 kell 20:30

    Mmmm, ma olen kadedusest roheline. Meilt käis juunis veel korralik öökülm üle ja seeläbi on kogu potipõllundus Sinu omast vähemalt kuu aega maas. Täna tuvastasin esimese äraõitsenud tomatilootuse, selline kahemillimeetrise läbimõõduga täpike on. Vähemalt punaseid sõstraid öökülm ei häirinud, lapsed pistavad neid, kuni hernesse saab saata.

  7. kiskjasiil said,

    18. juuli 2014 kell 00:12

    Kuninglik värk! Isegi piltidest pritsib väge 🙂 Väga, väga vahva. Mmm jääsalat …

  8. Muhedik said,

    19. juuli 2014 kell 11:45

    Puhas rõõm küllusest ja ette võtmise õnnestumisest 🙂

  9. Muhedik said,

    19. juuli 2014 kell 11:46

    Mina ei tekitanud eelmise postituse kirjaviga, mingi kratt oli mängus 😀


Lisa kommentaar

