Riiast tagasi

Kolmapäeva lõunaks sõitsin Riiga, Läti lastekirjandusrahvas kutsus. Seal toimusid nimelt Janis Baltvilksi auhinna juubeliüritused, tegemist on äärmiselt väärika rahvusliku lastekirjandusauhinnaga, mida seekord anti välja juba 10. korda. Alates 2008. aastast antakse seda auhinda ka välismaalastele – Lätis populaarseima tõlkelasteraamatu autorile. Mina olin esimene välisautor, kes selle sai. Eestlastest peale minu on Janis Baltvilksi valge hundi laureaat veel ka Andrus Kivirähk, koguni kahel korral. Nii et Eestist olimegi kutsutud mina ja Andrus.

Ma püüdsin otsida mingeid linke, mida siin jagada, aga kõik, mis ma leidsin, on sügavalt lätikeelne ja ilma piltideta. Sel korral tehti küll minu (nagu ka teiste endiste laureaatidega) üks videointervjuu, aga internet seda mulle praegu üles ei leia. Noh, nad lubasid mulle lingi saata, ehk millalgi. Võib-olla pole jõutud üles pannagi.

Need kaks päeva olid täis erinevaid üritusi, ilulugemisi, esinemisi, ekskursioone, ja eeskätt muidugi toredaid, toredaid (taas)kohtumisi.Kõik see asi on neil ikka korraldatud nii huvitavalt, leidlikult ja kaunilt, et kohe tahaks kuidagi neid elamusi jagada. Lätlased võtavad seda lastekirjanduse asja ikka südamest ja tõsiselt. Ilus ja imetlusväärne.  Ma olen siiamaani täiesti ära liigutatud ja justkui teises maailmas.

Täna ujun veel selle pilvekese peal, homme püüan rutiini taas sarvipidi pihku, hakkan tööle ja vaatan, mis ogoroodinal toimub.

Lisa kommentaar

