Istutamismaania ja uusaastalubadused

Nüüd on siis uuesti lahti läinud. Oma süü on toimuvas kahtlemata Aalujate klubi hoogsal klubilisel tegevusel, mille tulemusena ei saa enam kuhugi minna, ilma et mõni tutt või tuust näppude külge kleepuks. Olgu tänatud meie augustikuine kokkutulek, külaskäigud ja nüüd veel see Võhma Juurikas – millega ma küll ilma teieta oma päevi praegu täidaksin?
Aga nüüd on mul lõunapeenar üles kaevatud ja uuesti täis istutatud. Sinna mahtus tegelikult hoopis rohkem taimi, kui ma eeldasin. Ja osaliselt olen uute istutustega liikunud ka läänepeenrasse. Tegemist on kahe mu aia valukohaga (tegelikult, kui ma nüüd mõtlema hakkan, ainult valukohad mul siin viimastel aastatel ongi, igal pool üks probleem ajab teist taga), sest esiteks on neis mõlemas aastate jooksul valgurežiim oluliselt muutunud (eriti läänepeenras) ja teiseks udjas seniiliseks muutunud Hermann oma viimastel eluaastatel neeist aladest muudkui üle trampida. Mille tõttu kaotasin sealt palju häid ja armsaid lilli, aga see selleks. Rahu selle koera põrmule ja kerget käppa vikerkaare peal, kus tal pole enam vaja pissimiseks ja jalatõstmiseks külge vastu tara toetada.
Siin aias on istutamise eneseni jõudmine alati paras huumor. Enne tuleb alati midagi muud jalust eest ära kolida. Tänagi, enne kui ma üldse toimetama sain, pidin lookas õunapuu tühjaks korjama, sest üldse ei olnud tore iga väiksemagi liigutuse peale järjekordse õunaga piki kuppu saada. Kui siis üks laksakas veel erti lollilt vastu prille tuli, siis ma andsingi alla, lasin Otil endale redeli välja otsida ja asusin pahuralt puu otsast õunu alla võtma. Nüüd on kelder neid täis ja järgmine probleem kaelas, et kes need kevadeks kõik küll ära sööb. Noh… küll leidub sõpru, kellele jagada. ja mis põhiline, mina sain lõpuks istutama.
Pilti ei jõudnud teha, sest lõpp läks kole kiireks, juba oli vaja kiiruga miskit süüa teha ja siis veel ogoroodinale põrutada kurke kastma ja rabarbrit istutama. Ma siin mõtlen, et kui ma nüüd veel redist külvaks, huvitav, kas saaks veel enne talve valmis. Äkki saabki? Igatahes ma homme külvan ja eks siis paistab.
Brokoli annab neljandat saaki, mis ületab mu kujutlusvõime umbes kahekordselt. ma teadsin, et peaõisiku äralõikamisel annab brokoli hiljem veel teise saagi kõrvalõisikute näol, aga suvi otsa me oleme neid kõrvalõisikuid juba lõiganud ja neljas ring toimus juba. Täitsa uskumatu. Võib-olla oleks lillkapsad pidanud ka peenrasse edasi kasvama jätma, äkki oleksid sama nalja teinud?
Ott võttis täna arbuusid ära, sest ööd on juba üpris jahedad. Üks nunnu jäi siiski veel kile alla edasi kasvama, anname ikka võimaluse.

arbuusid1

Ja siis ma asusin lõpuks täitma ka oma uusaastalubadusi, mille hulka kuulus ka see, et kolin keldrisse minema need koolide ja vallavalitsuste logudega kruusid, mida kirjanikule igal pool lahke käega jagatakse ja mille tõttu kirjanik palju aastaid endale poest enam kruuse ostma ei peagi. Siin on ainult see kurb lugu, et pikapeale hakkab järjest rohkem häirima, et kogu tassivaramu su köögikapis on eri värvide, eri suuruste ja eri logodega… nagu kuskil asutuse kontoris, mitte koduköögis. Ühe mu tuttava kirjaniku naine võtab ja loobib aeg-ajalt neid kuhjuvaid kruuse meelega puruks, et kappi ruumi teha või leida ettekääne endale meeldivate kruuside hankimiseks. Aga minu köögi uued kruusid on sellised.

tassid1

tassid

Nende uusaastalubadustega muidu on küll nii, et parem, kui poleks vaadanudki. Peale selle kruusiteema on hetkel täidetud veel vaid üks neist: see, et ma jätkan oma allavõtmist. Tehtud, tõesti. Aga kõik muu on küll häbikoht. Noh… tegelikult on veel tervelt kolm ja pool kuud aega ennast kiiresti liigutada. Sest ÜKS asi neist on tõesti ainult liigutamise taga. Ee… õigemini kaks. Kolmas on raha taga, ja neljas on natukese õnne taga (et need inimesed, kes meie maja ära ostavad, ikka lõpuks välja ilmuksid).

1 kommentaar

  1. rahutu rahmeldaja said,

    16. sept. 2014 kell 06:05

    arbuusid on teil uskumatult suured ja need triibikud kruusid on mõnusad :), ja tõesti, et need inimesed, teie maja eluliselt vajavad lõpuks välja ilmuksid, kusagil peavad nad ju olema 🙂


Lisa kommentaar

