Küll ta läheb, ja uus raamat ka.

Nõnda jah. Meie elukohavahetussaaga kaasaelajatele: edeneb, edeneb.  Selle nädala lõpus saabus lõplik kinnitus meie pangast, ja lõplik kinnitus müüja pangast, nüüd ootame veel Oti suure töö honorari laekumise ära ja siis… hopp-padi, hei-padi!

Nojah, kirjutasin kunagi ühe lasteluuletuse, millele Sirje Kaasik tegi viisi ka. Pealkiri oli “Padjasõjalaul”. Viimased kolm nädalat oleme seda refrääni siin pidevalt ümisenud ja selle järgi ka polkat tantsinud, tõsi küll, sõnu veidi moonutades, et loits paremini välja tuleks. Laulge kaasa! Igaüks omal viisil:

PADI-PADI-PADI-PADI,

PADI-PADI-PADI-PADI-

HOPP, PADI, HEI, PADI!

HOPP, PADI, HEI, PADI!

PADI-PADI-PADI-PADI,

PADI-PADI-PADI-PADI-

HOPP, PADI, HEI, PADI, HEI!

Miks ta loits on, sellest räägin edaspidi, kui juba tohib.

Aga mul ilmus uus lasteraamat, täitsa kooskõlas ilmastikuga. Kirjastus Päike ja Pilv. Pildid Elina Sildre. Tekst: mina. Seda ma kahjuks ise ei müü, nii et palun soovidega otse Päiksesse ja Pilve pöörduda või soetada see raamat mõnest raamatupoest.

lumehelbe_kaas_opt

Kahjuks lehekülgi ei saa panna, mul on see raamatuleheküljed vaid ühe pika pdf-joruna, mis sellepärast ongi pdf, et sellest lehekülgi eraldi välja võtta ei saaks. Aga uskuge mind, pildid on imelised, sest Elina on jätkuvalt ja järjest suurepärasem pildijoonistaja, ja tekst on ka selline positiivne ja edasiviiv. Ma loodan.

Esitleme seda Elinaga 29. novembril kell 12 Eesti lastekirjanduse keskuses Tallinnas. Olete oma põngerjatega kõik oodatud! Kui kirjastuses selle ürituse kohta mingi kutse moodi asi valmib, siis jagan ka seda lahke käega, praegu aga on nii.

Siis vahepeal on veel üks asi juhtunud, millele oleks võinud tähelepanu tõmmata, aga et see uue kodu teema siin absoluutne prioriteet on olnud, siis ei pööranud me justkui sellele sündmusele väärilist tähelepanu. Aga nüüd, siin ta on. Umbes kuu aja eest ilmus tänu Boriss ja Jelena Baljanskile:

Pints 1 vene

Praegu nad küpsetavad ka “Pintsu ja Tutsiku” teist osa vene keelde, nii et kui nüüd kulka ka neid toetab, siis tuleb see juba varsti-varsti!

Ja siin on novembrikuised lullamillad.

See eelmisel nädalal, aga väikestele lastele ei peaks seda vist ette lugema, äkki hakkavad kartma:

 

KOLLITÕRJE

 

NOVEMBRIKUU SEES SURNUD HINGED,

KELLE SEES ON MURED, PINGED,

KODUKANTI KIPUVAD

JA UKSEST SISSE TIKUVAD.

APPI-APPI! KOLLID PLATSIS!

KOHE MITU ÕUES TANTSIB,

HAMBUS KAAME KOOLJALUU

JA SILMAD HIILGAMAS KUI KUU.

 

AGA SINA SOOJAS TOAS

EMA-ISA LAHKEL LOAL

SÜÜTA KÜÜNAL ÕUEAKNAL.

NÄE, KUIS TAHA VAATAMATA

KOLLID PAGEVAD SU ÕUEST,

TULI TOOB NEIL HIRMU PÕUE!

koll

 

See tänane lullamilla on palju leebem lugu, aga Ott suutis sellele nii igava pildi joonistada, mida ma üles ei panegi. Seal on ainult lumehelbed peal. Ma ootasin tegelikult ikka midagi enamat.

 

LAPS JA LUMI

 

 

LUMEKENE, PILLA-PALLA,

KEERLEB TASA TAEVAST ALLA.

TA EI SUUDA HOIDA KIHKU

TULLA PEITU LAPSE PIHKU.

SEE ON VANA TUNTUD TÕDE:

LAPS ON LUME PARIM SÕBER!

 

NEIL ON OMAD LUMEMÄNGUD

JA SEE MÄNGUIND EI KÄNGU.

LAPSE KÄES SAAB LUMEST MAJA,

KINDLUSE JA SUUSARAJA,

KELGUMÄE JA LUMEINGLEID,

UHKEID LAUGEID UISURINGE.

SEE ON VANA TUNTUD TÕDE:

LAPS ON LUME PARIM SÕBER!

 

7 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    22. nov. 2014 kell 20:45

    mina olen ka lume parim sõber, järelikult jätkuvalt laps või juba jälle laps, võta sa kinni 😀 ja nüüd tean mina ka kuidas õige loits käima peab, senini oli mitte ainult omal viisil vaid ka oma sõnadel 😀 ootan väga, väga seda lõplikku mahahõiget, tublidust teile 😀

  2. aidivallik said,

    22. nov. 2014 kell 22:39

    Ei tea tõesti, kas oleme tublid või hoopis hullud. Kui see saaga kord ilusa lõpuni jõuab, siis tahaksin ka täpsema ülevaate anda, kui ebatavaliselt keeruliselt tegelikult kõik kulges, no tegelikult ei osta normaalsed inimesed niimoodi maja endale! St ei lähe ostma maja, mis tegelikult müügis ei olegi. Ja siis, kui umbes kõik on puudu, antakse ikkagi kuskilt ressursid peale. Täitsa uskumatu, kuidas kõik on toimunud. Ja toiminud.
    Ja ma olen mõttes juba iga päev seal.
    Ma usun, et meie kolimispäev on külm ja päikseline, lumi on maas, st ma näen selles pildis lumist maastikku. Nii et… arvan, et jaanuar.
    Ja enne, kui ma lumesoppa täis tallatud põrandad puhtaks pesen, teen pliidi alla ja ahjudesse tule ning võtan kamina ees klaasi veini. Siis põrandad. Ja siis paneme voodi kokku ja otsime voodipesukastid üles, sest õhtu on käes. Tädi Tötsu ei saa aru, miks me juba koju ei lähe, ja proua Punks redutab diivani all kõige tagumises nurgas. Aga meil Otiga on hea, ja küll ka elukad varsti harjuvad. Elu on edasi läinud.

  3. Muhedik said,

    23. nov. 2014 kell 13:29

    Pealkirja parandades- küll nad tulevad
    Ma armastan talve ja lund, üleüldse kõike puhast, sellise ilmaga on kolimine lust ja rõõm:)
    Raamatud on toredad, mul neid varsti lugema hakkavaid päris mitu.

  4. maurus said,

    23. nov. 2014 kell 21:44

    Küll mul on hea meel teie pärast! maurus

  5. Manna said,

    24. nov. 2014 kell 11:42

    Kui minu koju tulles seinad kanaverega koos on ning te keset köögipõrandat konte põletate, samal ajal selle ümber keereldes ja padi-padi-padi pomisedes, saan ma väga pahaseks.

  6. aidivallik said,

    26. nov. 2014 kell 00:58

    Manna, see on väga filmilik stseen. Jumaldan seda, püüame selle poole. Püüan kunagi selle kuhugi sisse kirjutada.

  7. Anu said,

    26. nov. 2014 kell 13:11

    Padjalaulu esmaesitlust (enda jaoks) kuulasin Haabneeme kooli sügiskontserdil eelmine nädal ja jäin just mõtlema, et nii äge lugu 🙂 Nüüd siis tean 🙂
    Ja Sinu uut raamatut jääme ka õhinaga ootama, “Varbaraamat” on juba kapsaks loetud 🙂


Lisa kommentaar

