Uus raamat!

Tänase päeva põhiuudis on, et tõime postiautomaadist ära pakitäie uusi raamatuid.

RAAMAT

Läänlane kirjutas sellest ka juba, intervjuu selleks andsin täna telefoni teel. Ja siis oli veel igasugu telefonikõnesid uue raamatu saatmise, ostuvõimaluste jms kohta.

Püüdsin siitsamast blogist otsida üles ka neid 2013. aasta postitusi, milles ehk selle tüki kirjutamisprotsess võis kajastuda, aga ei leidnudki. Ju ei oska õige märksõnaga läheneda… sest ma olen üsna kindel, et ju ma seda mainisin kusagil ikka. Aga näe, ei leia.

Lühidalt veel kord öeldes – tegemist on lasteaiaealistele suunatud aimeraamatuga. Kirjastus Päike ja Pilv tahtis, et ma kirjutaks neile lasteraamatu, mille eesmärk on anda 4 —7 aastastele sobivas vormis ja sobivas mahus elementaarseid teadmisi Eesti kohta: loodus, linnad, maakonnad, ajalugu, geograafia, natuke kultuuriteadmisi jne. Et tegemist on siiski nii väikeste lastega, oli minu meelest kogu see asi mõistlik üles ehitada suure mängu vormis. Kohati küll mulle endale tundub nagu pisut pingutatud või kokkupressitud, sest maht oli teatud piirides ju ette antud ning kogu aeg pidin mõtlema, kui üksikasjalikuks 4 – 6 aastastega minna tasub, mis on olulisem ja mis vähem olulisem… ja veidi hiljem ka seda, mis on viisakam ja korrektsem ning mis mitte nii väga. Näiteks lendasid kirjastusega koostöös teksti töötlemise käigus välja kõik naljad á la kuue varbaga lätlastest jne. (Aga mul on  hullult hea meel, et ma Ruhnu karu sisse võisin jätta!) Soovitusi kuulda võttes tegin ka ühe pere kolmest seal venelasteks. Mingid muudatused tulid sisse veel pärast ajalooeksperdi toimetusringi… ja nipet-näpet veel. Nii et sihukest järeltööd ja limpsimist ja viimistlemist selle raamatu tekstiga jagus. Ott oli oma piltidega palju vabam ja lustakam, mulle nii hirmsasti meeldib, mis ta selle raamatuga tegi!

Elu väikesaartel:

Pilt40

 

Eestlane lookas laua taga:

 

Pilt20Ikka laulurahvas:

 

 

3-pillimeest

 

Aa, ja osta saab seda ilmselt kõige mõistlikuma hinna eest otse kirjastusest Päike ja Pilv.

 

5 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    21. veebr. 2015 kell 13:16

    Sisu veel ju kommida ei oska aga pildid on küll üliägedad, lookas laua peale annab ikka tulla 🙂 Õnneks on mul noori sugulasi, kes alles sellesse ikka jõudma hakkavad ja kel on kinki vaja 🙂

  2. Shamio said,

    21. veebr. 2015 kell 13:59

    Pildid on tõesti väga vinged! Ma pean vist lausa endale selle raamatu soetama, kahanen siis ajutiselt 4-6aastaseks.

  3. Muhedik said,

    21. veebr. 2015 kell 14:06

    Nii tore uudis, mul ongi peatselt vaja üks pakike teele panna. Imeilusad pildid (nagu alati), sisu pole ju näidatud 😀
    Mu kaasa kiitis seda raamatut juba enne trükki minekut, Ott oli talle näidanud:)

  4. Köögikata said,

    22. veebr. 2015 kell 11:42

    Nii äge! Ma pean selle ka kindlasti soetama ja ilmselgelt ma 4 aastat oodata ei kannata, ostan aprilliks sündivale lapselapsele ilmselt selle kõvasti varem valmis. 😉

  5. Milda said,

    22. veebr. 2015 kell 12:48

    Tuleval nädalal lähen seda raamatut kohe otsima, lapselapsi veel ei ole, aga ehk kunagi ikka tulevad! Seni uurin ise huviga:)


Lisa kommentaar

