Esialgu laias laastus nõndamoodi…

… hakkavad siin asjad minema.
Ootamatult ruttu kohale kiirustanud kevad on andnud mulle nüüd aega uurida siin maad, mulda, päikest ja pinnavorme, vett, varje ja tuulesuundi, vaateid ja nurgataguseid ja nii edasi. Nii et ma arvan, et see kõige esmasem pilt on mul nüüd käes. Eks see muidugi muutub ja täpsustub aja jooksul, see on ka selge, teadmisi tuleb juurde ja nagunii ilmnevad mingi objekti puhul mingid asjaolud, millega arvestada polnud võimalik jne jne, nii et väga hirmus tõsiselt seda praegust plaani pole ka mõtet võtta, aga midagi ette annab see siiski.
Mul on ühelt kunagiselt koolituselt ühena vähestest asjadest meelde jäänud elutargad sõnad planeerimise kohta. Plaani esmane ülesanne on näidata punkti A ja punkti B, ehk seda on kasulik teha selleks, et selgelt näha, kust sa alustad ja kuhu sa kohale tahad jõuda. Aga plaan ei tähenda, et seda raudpolt ja sirgjooneliselt järgima peab. Punktist A võib jõuda punkti B ka läbi igasugu teiste punktide.
Minu plaanid muutuvadki peaaegu alati, aga nad on mul olemas.
Nii et minu jaoks kinnitas see koolitusel kuuldud info püha elutõde.

Minu praegune ja esialgne plaan näeb selline välja. Ma veidi häbenen, et ei ole seda asja teinud mõne tänapäevase vastava programmiga, aga ma pole viitsinud ühtki sellist ära õppida, sest ma ei kavatse aedade kavandamisega ju nii kapitaalselt ka tegelema hakata. Ja pealegi mulle meeldib käega ja paberile. Kontakt on kuidagi teistmoodi, mõte ka liigub kuidagi teistmoodi. Muide, mu kirjatööde kavandamisjärk kulgeb ka käsitsi ja kaustikusse… ja lullamillad sünnivad pastakaga paberile. Pärast alles toksin arvutisse.
Sest mõte liigub siis kuidagi teistmoodi jah.

aiaplaan - esialgne1

Ma peaks seletuseks lisama, et täpiliseks tehtud alad on mõeldavad istutusalad (IA). Punktiiriga on teed või noh, ka lihtsalt kohad, kustkaudu kuhugi minnakse, st kohad, kuhu pole mõtet midagi ette istutada. Plussidega alad olen mõelnud nendeks, kuhu puid-põõsaid paigutada. Aga need paigutused otse loomulikult ei ole praegu veel teema.

Muide, Katariina on nüüd juba suurema osa õhtust sahvrist väljas ja vaatab külmiku nurga juures elu (kui proua Punks magamistoas kinni või õus on).

katariina

Ning täna hommikul kella viie paiku avastasin ta köögivaiba peal magamast tädi Tötsust kõigest umbes kolme meetri kaugusel.

8 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    18. märts 2015 kell 14:52

    Jajah, ka minul on plaanid alati olemas, põhjalikud … 😀 see elutõde meeldib mulle päris hästi 😀 aga iseenesest muidugi väga tore, et oled esimese oma suure aia plaaniga maha saanud, see teeb natuke kindlama ja rahulikuma lähituleviku, nüüd ei muud kui istutama 😛 ja Katariinal surun käppa, tubli varsti pr. Punks alles saab 😀 kuigi siiamid on selleks vist liiga viisakad 🙂

  2. Muhedik said,

    18. märts 2015 kell 19:19

    Küll Sa oled tubli, plaan on ju täitsa hea. Mul on ka neid olnud palju, aga nad on mul kõik olnud kuskil peas 🙂
    Nüüd on Sul vaja välja mõelda, keda sellesse uhkesse peenrasse istutama hakkad.
    Tore, et elukad lõpuks omavahel leppima hakkavad.

  3. trumm said,

    18. märts 2015 kell 23:50

    mul on detailideni plaanid ainult tehtud mööbli kohta :).aed läheb kuidagi….eee…. no siiani on taosaliselt hukka läinud ja ma üritan midagigi päästa. esialgu ilma plaanita.

    aga leidsin sellise asja – ei oska kommenteerida, aga ehk tasub proovimist, kui tarvidus tekib:

    http://livingtraditionally.com/instantly-stop-migraine-salt/

  4. 19. märts 2015 kell 11:52

    Ilus krunt. Nii palju kõrvalhooneid, võib mistahes töökoja või lustisaali üles panna. Ee..aga autode parkimiskoht? Ogoroodina on mõnusalt paigas. Järgmine mure, et puud kasvama saaks, kuigi võimalik, et süda kisub rohkem lillekooslusi komponeerima. Rõõmurohket kevadet!

  5. Futu said,

    19. märts 2015 kell 14:28

    Kõige põnevam on see mis ennast kevadel maa seest välja hakkab sirutama, mis sorti on õunapuud ja mis krundil üldse kasvab. Aga Tädi Tötsust või saada Katariinale hea soe sõber, kelle külje vastas on turvaline põõnata ka siis kui proua Punks toas on.:)

  6. aidivallik said,

    19. märts 2015 kell 17:25

    Autode parkimiskoht on olemas, lihtsalt ei toonud eraldi plaani peal välja: aga see on sissesõidutee ääres see punktiiriga kolmnurk. Mägimännistu ja kuivati vahel.

  7. aidivallik said,

    19. märts 2015 kell 17:26

    Aa, Futu, õunapuid siin ei olegi. On paar äbarikku ploomi ja mustsõstrapõõsad. Roose on ohtralt. Kõik muu hakkab varsti paistma ja end näitama, ma loodan.

  8. Muhedik said,

    20. märts 2015 kell 13:51

    Olen seda plaani igatpidi uurinud kohe mitu päeva, väga hea on see paberil, tegelikkuses kujuneb ilmselt veel uhkemaks.

    Aga ma teeksin selles väikese paranduse, seda niiskuslembide ala nihutaks veidi paremale või ka vasakule (oleneb niiskusest) pargi ette, pisike kaar võib jääda ka tiigi etteserva, aga parem saab, kui veesilm pole kõigist külgedest taimedega kinni pandud, mingi osa vaatest veele peaks jääma päris vabaks.
    Ja tiigi tagumisse otsa, mida plaanil pole, istutaksin mingi uhke madalama värvilisema võraga puu või puude grupi, et tõmmata pilku üle kogu vee. See on madalam koht ja kaugemat vaadet kinni ei pane.


Lisa kommentaar

