Umbes mõni neist kümnetest jorjenitest…

Te ju ikka mäletate veel seda kevadist tralli jorjenitega. Et tuli soolaleivale mu “teine ema” koos umbes kümne pelletikotitäie jorjenijuurikatega, millest tükeldamise ja harutamise tagajärjel vormus 54 jorjenitaime. Ning et juunikuus kinkis mulle selle majapidamise eelmine perenaine kah kotitäie jorjenijuurikaid: 22 tükki. Oo jeesus küll… mulle meeldivad jorjenid väga… aga kas kohe NII palju, selles ei olnud ma sugugi veendunud.

Igatahes millalgi veidike pärast jaanipäeva said ka viimased neist jorjenitest lõpuks maha. Valdav enamik isegi läks kasvama. Ja näe, esimesed õied juba käes.

Need on nood nimetud, mis pelletikottides tulid. Märksõnadega “punane”, “suur lilla” ja “roosa”. Aga mis sordid, seda taevas teab.

punane

roosa

suur lilla

Lilltubakad õitsevad siin ja seal, mättas põhiliselt. Üldse lilled mul praegu kurguni rohus ja heinas, sest katta ja multšida pole olnud aega sugugi.

pillikoja ees

veidi rohkem peenra moodi

Tänane päev tõi veel külaskäima-rõõmu, aga neid pilte jagan järgmine kord. Täna öösel tuleb magama minna, sest homme saabub pidulik hetk: mu emakene-hellakene saabub lõpuks ka oma silmaga järele vaatama, kus ja kuis ma nüüd elan. Selle auks tasub hommikul vara tõusta ja maja ära koristada.

4 kommentaari

  1. Muhedik said,

    12. aug. 2015 kell 13:08

    Jorjenid olid kunagi mu noorima lemmikud. Kui nende nii palju janti poleks ja hoiutingimused head, võiks ju nii mõnigi aias sügisel ilutseda, aga….:)

  2. kris said,

    12. aug. 2015 kell 16:22

    Jorjenid on nii sellised heas mõttes maalähedased lilled, mul oli ka kunagi üsna vanu sorte, mida kolimiste käigus nüüd kahjuks enam ei ole. Aga jah. Nii tore kui ema saab su pesa vaatama!

  3. Milda said,

    12. aug. 2015 kell 19:02

    Küll kasvataks neid va jorrrjeneid, kui oleks juurikate ületalve hoidmiseks vähegi soodsamad tingimused

  4. rahutu rahmeldaja said,

    12. aug. 2015 kell 23:08

    mul pole ka neid juurikaid mitte kusagil säilitada, hea ongi, ma ilmselgelt hulluks nende peale, on juba juhtunud ka aga siis sai hoiukoht otsa 🙂 vist õnneks 😀


Lisa kommentaar

