Suur mürts pärast pikemat pausi

Pikem paus on olnud mul blogimises, nagu juba märganud olete. Teate, kevad tuli kohina ja hirmsa kiirusega kaela, kirja- ja aiatööd hõivasid mu ülepea ja nii see blogi siin jälle seisma jäi. Ning kõige lõpuks nüüd veel see sünnipäev, sa jumaluke küll.

Selle, et ma seekord õige suurt pidu tahan, mõtlesin ma välja juba ammugi. Kuid suure peoni oli mitu pikka sammu minna, sest kõik mu armsad inimesed ei mahu ju elutuppa korraga ära, samas maikuu keskpaik on läbi ajaloo andnud nii 25 kui 6 kraadi sooja, olenevalt aastast. Seega oli tarvis selleks sünnipäevaks teha ka veel peoruum. Kuhu, selle mõtlesin ka välja ammugi. Ikka meie suurde aita otse väiksema aia-aida kõrval.

Pärast seda, kui olime selle kõigist kultuurkihtidest ja kogunenud kolast tühjendanud, oli ilmselge, et tagumine põrandaosa vajab vahetamist. Ja seinad-laed-kõik-kõik-kõik põhjalikku küürimist ränga seebiveega. Ja laudu ja pinke ja valgustust. Oh jummel, jah.

Selline oli see ait pärast tühjakskolimist. Kahjuks ei näita foto tagumise põrandaosa armetut olukorda kogu selle armetuses. Lagunenud, kapitaalselt.

tühi ait.jpg

 

Pidu peeti aga juba sellise põranda peal:

uus põrand.jpg

 

Ja selliste laudade taga, sellistel pinkidel ja sellise valgustusega:

aida sees.jpg

aida sees1.jpg

 

Sest nii valmis uus põrandaosa ja lauad-pingid maailma kõige osavama ja kiirema meistri Tomi käes, ma rõhutan, kõigest kahe peoeelse päeva jooksul, kui ma juba lootuse olin kaotanud:

laudade tegemine.jpg

Ma ei usu seda kohati siiamaani. Kolmapäeva õhtul haigutas kolmandik põrandat veel ülesvõetuna ja ma ei teadnud, kuhu ma ometi laupäeval kõik oma inimesed panen. Aga Tom saabus, tegi imet ja kõik sai korda. Ning siis ma küürisin, oi, kuidas küürisin, neljapäeval küllasaabunud “teise emaga” tegime sülti, salateid ja kapsasuppi… ja laupäeval võisid külalised tulla!

parkla.jpg

Isegi ilmaga läks korda. Oli umbes 20 kraadi, vahelduv pilvisus, mahe idatuuleke ning ei piiskagi vihma, hoolimata kõigist ilmaennustustest. Ning õhtu ja öö tulid soojad! Mul oligi vanajumalaga seline diil. Täna tegin kasside varjupaigale selle eest annetuse.

Siin aida ees käis peo sissejuhatav osa. Ka selle sektori sisustasid ja kujundasid Tom ja Ott.

aida ees.jpg

sissejuhatav osa.jpg

Oi, kuidas ma tahaksin panna pilte ka rohkematest inimestest ja peost endast, aga see ei sobiks paljudele. Nii et leppige lühida sõnalise ülevaatega, et olid pilli- ja pullimehed, seega elav muusika, umbes 30 külalist, simman, tants ja tagaajamine, laulud, tegevus ühislauas ja sektsioonides – kõik nagu peab, nii et oleks vahva ja hea. Aitäh, armsad inimesed, et tulite ja olite, ma loodan südamest, et teil oli niisama lõbus kui mul endal! Kohe kahju, et selleks korraks on pillid vaikinud, aga… ehk kunagi kordame, ruum ja lauad-pingid on nüüd ju olemas?!

enne pidu.jpg

 

8 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    18. mai 2016 kell 04:59

    Ilus pidu oli, aitüma kutsumast 🙂

  2. Milda said,

    18. mai 2016 kell 08:45

    Vinge peokoha saite valmis ja tore, et rôômu palju sai! Pilte tahaks ikkagi näha, ehk paned meie fb gruppi albumi:)

  3. mustkaaren said,

    18. mai 2016 kell 17:14

    Imeilus ja unenäoline oli, väike päike minu polaaröös 😁 olge te tänatud, sest väga palju toredaid inimesi ja häid mõtteid oli kohal. Sellised õhtud annavad pauerit edasi minna ja näitavad valgust nii mõnelegi hämaras kulgenud ideele.
    Aida põrand ja selle meister saavad erialatänu, sest kõdupuitu on maailmas liiga palju 😉

  4. Maire said,

    18. mai 2016 kell 23:23

    Jösses, nagu pulmad oleks maha peetud 😀 Väga vinge ikka! Oleks väga tahtnud näha, mis sul seal laual oli, tean ju, et oled hull vaaritaja. Ma arvan, et see toidulaua pilt mõjuks mõnusa nostalgialaksuna 🙂

    • aidivallik said,

      19. mai 2016 kell 11:15

      Menüü oli väga lihtne ja talupoeglik. Hapukapsasupp kruupide ja sealihaga (hapukapsas ühe talu letist Tartu turult, liha kohalikult kasvatajalt, kruubid poest), kahte masti peedisalatid (mu enda peedid), kolme sorti seenesalatid (ise metsast korjatud), grilliliha ja -vorstid (ühe Tartumaa oma sigala toodang), koduküpsetatud peenleib ja must leib (meie Elvas elav leivaküpsetajanaine), minu vormistatud ürdivõid kahte moodi, metsikus koguses värsket ise keedetud sülti (liha otse sigalast), keldrist marineeritud kurke ja tüümianiga marineeritud tomateid (minu kasvatatud ja tehtud), kohalikult mehelt värsked soolakurgid tema oma kasvuhoonest, Haapsalust toodud Teele kringel (sest see on maailma parim) ja Kambja tordiküpsetaja tehtud mandlijahutort. Külalised tõid veel kandikutäie enda tehtud rabarbrikooki ka.
      Palju ökomaks pidulaua osas vist ei saagi enam minna.

      • Maire said,

        19. mai 2016 kell 22:34

        Issand ma nüüd minestasin selle toidunimekirja peale 🙂 No lihtsalt nii äge, nii äge! Just see maalähedus ja kohalik toit. Sa oled lihtsalt parim!

  5. Muhedik said,

    19. mai 2016 kell 12:24

    Lustaks pidu heas ja lõbusas seltskonnas. Maitsev sült ja ürdivõi 🙂 Maailma kõige vingemad poisid sel kevadel, kes rohkem kui mehetegusid tegid- Ott ja Tom.
    Aitäh!

  6. Tea said,

    27. mai 2016 kell 14:40

    oh, nii mõnus meenutus! Väga vahva pidu ja vahvad külalised…ja see muusika…:) No ökotoit oli ka muidugi võrratu! 🙂


Lisa kommentaar

