Tagasivaated juunikuusse

Tuhka mulle pähe, ma ütlen, blogimine on kuu aega olnud tühi koht mu elus, sest lihtsalt ei jõua ja ei jõua ja siis on väsimus ja ikka ei jõua… aga sündmused kuhjuvad, elu tormab muudkui omasoodu edasi ja juba ma olengi kõige kajastamisega hiljaks jäänud.

Või noh, peaaegu. Põllumeest siiski minust ei saaks, sest kui sel õigel ajal miski tegemata jääb, siis tuleks talveks hambad varna panna. Blogimisega on selle võrra lihtsam, et blogitandril jokutamine nälga kaasa ei too, küll aga sotsiaalset survet ja piinlikke küsimusi.

Nii et ei, ma ei ole haige ega surnud ega midagi sellist. Vaid nagu ikka: juunikuu, see matk kevadest suvesse, lihtsalt vajab aednikku korraga nii tarbe- kui iluaias, ja kui see kõik on ikkagi veel alles ka loomisel, siis tõmbadki valgest pimedani väljas, kuni selg ja jalad jaksavad, ja millalgi ööpimeduses saad hakkama ka kirjutuslauataguste päristöiste sooritustega.

Paar ilusat pilti meie juuni alguse “murust”.  Võilillede seemnepallid – selles on nii poeesiat kui ähvardust. Õõv ja kaunidus.

muru juuni algul.jpg

muru juuni algul1.jpg

Juuni alguseks oli ogoroodinal peaagu kõik maas, mis pidi maha saama. Hoolimata rohkem kui kuu kestnud põuast. Nojah, tegelikult mõned tited kosusid veel pikeerkastides kah, aga enne jaani leidsid nemadki oma koha toitvas peenramullas.

2.juuni aiamaal.jpg

2.juuni aiamaal1.jpg

Eelmise aasta arbusovka oli katete all mõnusalt tümaks muutunud, nii et sai see kergelt läbi kaevatud, viimased vilder-jaldermanni-juurikad sealt välja urgitsetud ja tehtud mõnusad kohad aedubadele ja teisele hernekülvile.

eelmise aasta arbusovka.jpg

 

Muide, see vaher, mis meie ogoroodina nurgas kasvab, üks viimasest viiest säilinud vana alleepuust…

 

13482834_1064953320207033_7786300674567348406_o.jpg

18. juuni tormituultes murdus parempoolne kõrge haru. Mul oli sellest tõesti kahju. Kohe väga kahju oli. Ma nii väga tahaks seda puud seal säilitada, aga tõsi ta ju on, et ilma selle kõrge ladvaharuta pole tal enam erilist väljanägemist. Igatahes ma mõtlen veel.

Sel päeval, kui too torm siin möllas, polnud mind isegi kodus. Olin koos autotäie kaasaalujatega väiksemat mõõtu aianduslikul huvireisil, mis hõlmas lõppkokkuvõttes nelja kaasaalujate aeda Kesk- ja Lääne-Eestis ja ühte sõnajalgade kasvatamisele pühendunud aiandustalu. Me poleks põnevamat päeva oma reisi jaoks saanud leidagi. vahetpidamata kallas tugevat vihma, puhus tõeliselt vali tuul ja õhusooja oli umbes 9 kraadi. Kõige selle juures (või sellest hoolimata, vi just tänu sellele) oli meil kogu see aeg eufooriliselt hea tuju ja koju jõudsin ma igatahes laenatud pükstes ja võõra pulloveriga, sest märjad riided oli vahepeal vaja ju kellegi kuivemate vastu vahetada.

Meie esimene peatus oli Rapla lähistel. Näe, sellises aias.

Mildaaed.jpg

Milda vana vundament.jpg

 

Milda aias mägisibul.jpg

Milda aias kuurinurk.jpg

Milda kuurinurk lähemalt.jpg

Ja seal aias see varjuline keldrimägi – see on tõeline vaatamisväärsus! Lihtsalt lummav. Midagi sellist mina omale siia aretada siiski ei saaks, sest minu keldrimägi saab päikesetõusust loojakuni lagedat päikest. Aga see ometi ei takista mind varjuaia-keldrimäge nii väga imetlemast!

Milda keldrimägi Evaga.jpg

Milda keldrimägi teine pool.jpg

 

Milda keldrimägi teine pool1.jpg

 

Milda keldrimägi kolmas pool.jpg

Milda keldrimägi.jpg

Aga see oli alles algus.  Nii et ülevaade tolle päeva teistest käikudest tuleb pärast reklaamipausi… võib-olla homme.

4 kommentaari

  1. Margot said,

    7. juuli 2016 kell 17:54

    See pani mind mõtlema, millal mina viimati blogisin…?
    Ja millal ma Sul/teil külas käisin?

    See aiakülastuse päeva valik õnnestus teil nüüd tõesti “hästi” või hästi. Külmim juunikuu päev? Aga samas usun, et sellest hoolimata oli teil ülemõnus päev ülemõnusate inimestega. Ilmast hoolimata. Võõrastest pükstest hoolimata või just neist hoolides.

    • aidivallik said,

      7. juuli 2016 kell 18:01

      Margot, sa käisid tõesti vist eelmisel suvel. See aasta pole sa siia jõudnudki! Millal vea parandame?

  2. rahutu rahmeldaja said,

    7. juuli 2016 kell 19:24

    Jah, kiire, kiire ja aina kiire, nii ei peaks see üldse olema, et kohtumised ülejala ja jumal teab kus. Hea on, et blogidestki teada saab, et mis või kuidas ja kui pausid liiga pikaks lähevad, siis ei saa kah. Aga see pöörane reis oli teil igavesti äge. Lausa kahju, et ise liituda ei saanud.

  3. thela said,

    8. juuli 2016 kell 19:00

    Ma ei tea, mis sellel aastal lahti on, aga tõepoolest kogu aeg on metsikult kiire. Ma juba nädal aega mõtlen, kas mingeid selliseid tablette ei ole olemas, mida neelates kõhu täis saaks, söömisele kulub liiga palju aega.


Lisa kommentaar

