Sa pead rautama kõik hobused, kes tuuakse

Ma lugesin kunagi jube ammu üht (vist Terry Pratchetti?) raamatut, kus keegi teadja lubas sepa õpipoisile, et temast saab maailma parim sepp – kuid selleks peab ta ära rautama kõik hobused, kes tuuakse. Valimata ja pirtsutamata. Nüüd viimasel ajal on mul tunne, et mina käitun umbes niisama arutult. Nagu oleks keegi mulle lubanud, et kui mina ka niimoodi kõik ette võtan, mis tuul kohale kannab, saan õndsaks või midagi. Või kümme korda kuulsamaks.

Ma olen suutnud endale hankida kohutava hunniku töid, mille ajagraafikusse mahutamine on juba kunsttükk omaette. Mul on nood vanad asjad televisioonile, ja siis tegelen selle täispika filmiga, ja siis käib kibe eeltöö ühe uue teleasjakese ettevalmistamisel (jah, üks uus seriaal jälle, ja kahjuks küll jälle mitte minu oma materjali peal, vaid taas kellegi “ainetel”), ja siis on “Pintsu ja Tutsiku” lugemiku tegemine ühe õpikukirjastuse soovil, ning nüüd just äsja andsin nõusoleku veel ühe näidendi kirjutamiseks. Peale selle valmistan ette oma uue lasteluulekogu trükkitoimetamist, jätkan iga kuu kahe arvamusloo ja igalaupäevase “lullamilla” kirjutamist Lääne Elule ja … Ma olen ilmselt täiesti hull.

Ma olen kõik need uued tööd vastu võtnud, sest ma olen tahtnud neid teha, minus on tekkinud ideed ja inspiratsioonipuhangud, huvi ja hoog. Need uued asjad on kõik sellised, et täpselt taolist formaati või lähenemissuunda pole ma varem tegema pidanud, ja sellepärast ongi ehk huvi ja hasart niisugune, et kainele mõistusele ruumi ei jäta.

Lihtsalt kui ma kogu selle lubaduste ja kohustuste koormale mõtlen, siis tunnen hirmu. Ma pean õppima oma aega planeerima tõhusamalt kui eales. Kui ma seda kõike teha tahan. Pluss kodune majapidamine ja sügistööd aias. Sest mihklipäev on kohe käes, mihklipäeval lõpetavad juurikad kasvamise ja peab hakkama neid üles võtma.

Täna puhastasin oma sibulad, ma ei kasvatanud neid küll palju, aga umbes nii seitse kilo sain korvi hoiule panna. Koos Puusepa talust ostetud sibulatega kärab kevadeni küll.

Näidendi asjus käisin täna Tartus kokkusaamisel, arutasime kontseptsiooni, see, mis ma välja pakkusin, pälvis poolehoidu, kaasaelamist ja heakskiitu. Ning siis külastasin raamatukogu, visiteerisin Tsiili, viisin talle ära talgutele mahaunustatud kola ja tema lõunapausi veetsime kahekesi mõnusasti botaanikaaias päikesepaistel jutustades, taimi imetledes ja piknikku pidades. Ah kui armas oli see.

Ning õhtul veetsime Otiga tunnikese kive tassides. Mul õnnestus hea hinnaga saada ilusaid ja sobivas mõõdus sillutisekive, peaaegu terve alusetäis. Neist saavad mu mugavad, muruga tasapinnas peenraääred, mida mööda muruniitja ühe rattaga saab sõita. See hoiab hea hulga hooldustööde aega kokku, kui ei pea istutusalade servi eraldi trimmerdama või murukääridega näksima. Haapsalu aias olid mu peenraservad laotud täpselt samal eesmärgil lapikutest paekivitükkidest, mis täitsid oma otstarvet igati. Siinkandis pole aga piisavas koguses paekivitükke eriti kuskilt võtta, sellepärast mõtlesin ammu, et hakkan kasutama võimalikult loodusliku väljanägemisega sillutiskive. Ning täna õhtul veereski koorem õuele. Suurepärane.

Vahepeal, muide, on mainimata jäänud, et pühapäeva hommikul enne meie tiigitalgute alustamist saime osa jälle ühest väga loomingulisest ja rõõmsast sündmusest. Lähemale seltskonnale esitleti nimelt aalujate Anni järjekordset imetegu. Rõõmsat prisket haldjapiigat, kes tuleb üle mägede Muhedikumaale.

kuju.jpg

 

3 kommentaari

  1. rahutu rahmeldaja said,

    21. sept. 2016 kell 06:17

    Selle, mis meeltmööda jaksab alati ära teha. Ära tunne hirmu, tunne rõõmu oma oskusist ja andeist 🙂

  2. Triin said,

    21. sept. 2016 kell 09:37

    Just! Ma katsun nüüd ise ka veidi Rahmeldaja sõnu meeles pidada 😀

  3. Muhedik said,

    21. sept. 2016 kell 17:40

    Nii ongi, talvel on alati kiirem kui suvel 😀 Aga küllap oskad Sa nii aega kui tööd planeerida suure rõõmuga.


Lisa kommentaar

