Palgid ja dramaturgia

Ootamatul kombel hakkasid asjad arenema meie aida lagunenud otsaseina kohapealt. Olen sellest otsaseinast juba mitu puhku kirjutanud. Kevadel aprillis tegelesime selle teemaga põhjalikumalt, leidsime meistrimehe, kes mõistliku raha eest on nõus tulema ja selle vaid harjumusest koospüsiva vana seina uuesti laduma. Kui leiame kuskilt terved vanad palgid, millega asendada. Kuulasin terve kevade ja suve siit-sealt nende palkide kohapealt maad, kõik võimalikud variandid olid kas arutult kaugelt tuua, seega kokkuvõtes liiga kallid. Nüüd kumab aga täiesti mõistlik variant siitsamast lähikonnast, ja on täitsa reaalne, et kevadel saame selle asja korda. Selle asja siis.

aida ots.jpg

 

aida otsasein.jpg

Laupäeval käisimegi sõidus, seda lammutatavat hoonet uurimas ja mõõtmas, kas pikkused meile klapivad.

Ja pärast käisime külas. Omakülainimestel. On meil siin külas üks selline tore perekond, kelle lastele mardipäeval raamatu võlgu jäime, sest see polnud veel trükikojast tulnud. Nüüd saime ära viia koos kommikoti ja mandariinidega ning jäime lausa kauemaks. Mõnus oli.

Pühapäeva veetsin jällegi mingis mõttes töisel rindel. Hommikuse rongiga Tallinnasse ja seal Kirjanike liidu korraldatud lavastajate ja kirjanike ühisseminarile Kirjanike majas.

kirjanike-maja.jpg

Dramaturgia huvitab mind järjest rohkem. Pärast kõiki neid aastaid telestsenaristikat võiks ju arvata, et mul on kopp ees, aga tegelikult ma tahaks nüüd hoopis rohkem mängida ka teatridramaturgia ja muu säärasega. Mul on tunne, et see kuidagi sobib mulle, ja nüüd juba on mul selles vallas ka teatav enesekindlus, et ma tean, mida teen. Selle seminari juures köitis mind just võimalus kuulda rääkimas lavastajaid nende vaatepunktist. Mis nende arust teeb ühest kirjutatud draamast hea draama, ja üleüldse. Samuti meeldis mulle võimalus neile oma nägu näidata ja manifesteerida oma olemasolu ja dramaturgiavalmidust. Ja senist kogemust. Äkki võib tulevikus sellest mingit põnevat koostööd tõusta.

Olime Tartust koos Reeli Reinausi ja Jaan Maliniga. Rongiga läksime ja tulime, mul siit Elva lähedalt ongi parim võimalus Tallinnasse käia rongiga. Läheb kiiremini kui autoga ja bussidega ning on mugavam pealekauba. Pärast pikki aastaid uuesti rongiga sõitma hakata oli minu jaoks läinud aastal muidugi paras kultuurišokk. Kui ma avastasin, et rong aastal 1995 ja rong aastal 2015 on kaks erinevat maailma. Olgu taevas tänatud.

 

3 kommentaari

  1. Rehimaja said,

    6. dets. 2016 kell 08:57

    Kevadel 2017 lammutan Jõgevamaal ühe vana rehielamu, kus tapid näikse olevat samasugused. Kui nüüd jutt Elvast, siis jääb kaugus nii 50 km kanti. Palke päris tasuta ära ei annaks aga mõistliku hinna eest küll. Seega kui tekib vajadus, võib saata meili.

  2. kaius said,

    7. dets. 2016 kell 20:34

    Kui uuesti rongiga Tallinnas, siis tulge meilt ka läbi, me siin 5min kaugusel rongijaamast, pole niii ammu näinud (:

  3. aidivallik said,

    13. dets. 2016 kell 23:45

    Aitäh, Rehimaja, pakkumast! Kuid osutusid selles postituseski räägitud palgid täiesti sobivateks nii pikkuselt kui laiuselt ja tänaseks on jäänud veel vaid need kinni maksta ja ära lasta tuua.


Lisa kommentaar

