Tirpa

Pildid sellest kuntsõmblustusest. Kvaliteet on mobiiltelefoni oma, valgustus õhtune ja esikune. Sest päeval, kui oleks õues saanud pildistada, vehkisime Otiga mõlemad tööd teha. Muide, mina lõpetasin selle tegevusega alles kella 11 paiku: viisin esimesse stsenaariumivarianti sisse režissööriga läbiarutatud muudatusi. Ja enne seda oli tavapärane reedene Lääne Elu lullamillandus.

Selline veider riideese ongi mu uus tirpa. Peenvillane, muide. Oma taotlusest kirjutasin eelmises postituses, aga eks palju asju jääb elus mõistuse ja oskuste taha pidama. Aga kurta ka justkui eriti ei ole. Mulle tundub, et ma hakkan sellega ikka vist käima küll.

Oma olemuselt on tirpa igasugune vabavormiline pihikseelik. Teadupärast mina armastan noid.

Kangast oleks võinud rohkem olla. Aga see see on, kui õmmeldakse kaltsukast euro-paariga ostetud kangarestidest süsteemiga “vaatame, mis välja annab”.

Sats all on kahekordne. All on pruun sats ja peal on punasekirju sats. Istuva pildi pealt on natuke näha ka.

tirpa.png

 

tirpa1.png

Need nöörvollid selja peal oli üks igavene jukerdamine ja veatult sirged nad ka päris ei tulnud. Aga ma millegipärast tahtsin neid.

Punasekirju kangas on ka peenike täisvillane, ausalt öeldes villase kardinariide ülejäägid. Ja te ei kujuta ette, kui jube olid seda materjali õmmelda ja eriti kantideks, sest see hargnes kogu aeg käest laiali. Hõre kude. Narmaid harutada sellest oleks olnud väga kerge. Aga selle asemel ma olin millegipärast otsustanud sellega kantida, krookida ja palistada … rumal üritus. Ma ei imesta, et ma nikerdasin seda asjandust kahe nädala jooksul peaaegu iga õhtu. Sest vaata, ega aega ju ei ole. Kui vastu ööd vaid tunnikeseks end õmblusmasina istutada saab, siis võtabki millegi valmissaamine aega ja aega ja aega.

Aga üldiselt ma olen päris rõõmus, et mul nüüd selline tirpa on. Kui õmblustehniliselt mitte väga nõudliku pilguga vaadata.

tirpa tagant.png

Lõppu ma panen ikka ühe iluõunapuu ka. Näiteks Katherine õiekobara internetist.

katherine.jpg

11 kommentaari

  1. eve labi said,

    4. veebr. 2017 kell 00:28

    Loomulikult hakkad seda kandma, udunummi nagu sa isegi on see tirpa 😀

  2. 4. veebr. 2017 kell 06:08

    Hmm, mina oleks need nöörvoldid ära jätnud, aga muidu supertirpa

  3. muhedik said,

    4. veebr. 2017 kell 07:08

    Kui Sa vaid teaksid, mida mina ette kujutasin 😀
    Aga see tirpa on ju nii Sinulik ja Sinu oma, et kust need kõhklused, loomulikult kannad

  4. Köögikata said,

    4. veebr. 2017 kell 09:36

    No väga armsa olemisega see Tirpa! Ja sobib sulle ideaalselt, kanna aga hoolega.

  5. Mann said,

    4. veebr. 2017 kell 11:04

    Scarlett O’hara:)

  6. Mare said,

    4. veebr. 2017 kell 14:18

    Väga vahva ja isikupärane tirpa! Kas sõna tirpa tuleb mõnest Lõuna-Eesti murdest? Mul on juba suvest saati üks pihikseeliku idee peas keerelnud. Tahan sellise pika või peaaegu pika hõlsti teha Metsaia perenaise esindusrüüks. Lapitehnikas. Mul on hetkel käsitöö seotud laealuse kapi mäletamatutest aegadest pärit varude revideerimisega. Äkki peaks kätte võtma ja omale kohe paar hõlsti tegema? Vanasti ma selline retuusi-tädi ei olnud, nagu praeguseks välja on kujunenud.

    • aidivallik said,

      6. veebr. 2017 kell 00:51

      Tirpa on minu Märjamaa lähedalt pärit vanaema sõna, mis tähistas igasuguseid kergemat sorti koduskantavaid kleiditaolisi riideesemeid, enamasti sitsikitleid. Vaatasin murdesõnastikust:

      tirp “närb
      Hel San Urv Krl kaart
      tirp “kehv
      Var kaart
      tirp “viljarõuk
      Mih PJg kaart
      tirp “(neeme)tipp
      Pöi kaart
      tirpama “süütama
      Mus kaart
      tirpel-tarpel “poolnäljas
      Vai kaart
      tirpi -s “kängu(s) (vili)
      Rap kaart

      See Rapla kandi “tirpi” või “tirpis” on ilmselt selle sõna juur jah, Märjamaa on Raplale lähedal. Ju ta ülekantuna tähendas vilja ja muu känguva kraami kõrval ka mingit kehvemat või nappi riideeset.

  7. Triin said,

    4. veebr. 2017 kell 20:36

    Väga ilus, mulle igasugused tirpad väga meeldivad 😀

  8. Maire said,

    4. veebr. 2017 kell 21:12

    Mulle meeldib 🙂 Tahaks omale ka niukest 🙂

  9. Tea said,

    5. veebr. 2017 kell 21:08

    see ‘tirpa’ on ikka üsna huvitav sõna…:)
    riideese ise on aga igati ilus ja stiilne…Meenutab mulle veidi mu keskaaegset pihikseelikut…tõsi too oli veits lühem ja ka pisut rohkem pihasse töödeldud…aga materjal ja üldine mulje üsna sarnane! 🙂
    Mõnusat kandmist! 🙂

  10. aidivallik said,

    7. veebr. 2017 kell 23:00

    Ott pakkus tirpa definitsiooniks, ajendatuna selle murdelise tüve tähendusest: “närb narts” 😀


Lisa kommentaar

