Plaanid ja teod

Plaanid lähevad lipates ees, teod tulevad teosammul tagantjärele.

Igatahes nüüd olen ma juba üleni jälle sellest hullusest tabatud. Muudkui joonistan ja uurin puukoolide nimekirju, ja koostan ise oma nimekirju. Ja jälle joonistan.

Ma tean, ma tean, et tänapäeval tehakse neid asju arvutiga. Aga mulle meeldib käsitsi ja pliiatsi ning kustukaga. Ma justkui mõtlen niimoodi käe kaudu. Ettekujutus tuleb tugevam, fantaasia töötab visuaalsemalt. Kui käsi liigub pliiatsiga paberi peal.

plaanid.jpg

Eile oli muidu selline sekeldamiste päev. Üks eriarstil käik – kus selgus, et õnneks mul väga tõenäoliselt siiski ei ole arenevat glaukoomi, aga üks kontrollprotseduur seisab veel märtsi lõpus ees. Et päris kindel olla.

Ning siis sõitsime palgiveomehega üle vaatama meie jaoks ladustatud palgivirna: et kuidas ja mis masinaga saab selle ära tuua. Kas saab haaratsiga võtta terve lasu korraga või läheb ükshaaval käsitsi lappamiseks. Noh, näib, et läheb lappamiseks, aga küll saab niimoodigi hakkama.

palgid.jpg

Mõne päeva eest saabunud sula on väikesed teed jälle nii pehmeks muutnud, et seegi on omaette teema, kuidas selle palgikoormaga neil sõidetakse ja kuidas mäest üles saab jne. Sellepärast ootame nüüd paaripäevast pakaseilma, mis siiski võiks ju nagu veel tulla, kui kalendrisse vaadata… või mis?

Tänased hommikutunnid kulusid aga Tartus kirjastuses, kus meil oli pikk arutamine selle lugemiku kohapealt, mille koostamisega ma tegelen. Seejärel sain kokku luuleprõmmija Jaaniga, kes orgunnib parasjagu koolinoorte esimest luuleprõmmu; ma olin talle hea tahte märgiks paar uut lasteraamatut auhindadeks lubanud. Aga siis mõtlesime veel välja sobilikku juhuluulet tänukirjadele kandmiseks … ja ühesõnaga, kõik läks veidike kauem, kui plaanisime. Pärast kaubandusvõrgustumine kah. Kõigepealt pidin kangapoest sobilikku kandiriiet ja nööpe tooma, ja seejärel otsisime omale nii lihtsat väikest asja nagu vannikardina toru, sest kaua võib niimoodi duši alla käia, et pool põrandat pärast ujub. Ometi selgus esimeses paaris poes, et meie soov on liiga suur ja vann liiga ebastandardne, ühesõnaga sobiliku toru saime alles kolmandast (ja kõige suuremast, kõige kohutavamast, kõige rahvarohkemast) kauplusest ning selle soorituse järel olin ma väsimusest igatahes poolsurnud.

Neli poodi järjest ongi vist mu võimete piir.

Mulle ÜLDSE ei meeldi poes käia. Mida suuremas, seda hullem. Mida rohkem rahvast, seda hullem. Mida rohkem ma asju vahtima ja otsima pean, seda hullem. Ja kui seejuures veel laiatarbemuusika mängib. Palju halbu tundeid ühekorraga. Ja jube väsitav on. Aga õnneks on see kõik üleelatav. Selle eest oli Ott pärast  palju halvemas tujus, kui pidi selle toru kokku panema ja lakke kinnitama. See võttis poole konkutäie tööriistadega mitu tundi koos kõva kirumisega. Aga igatahes on meil nüüd see toru olemas ja töötab.

4 kommentaari

  1. eve labi said,

    16. veebr. 2017 kell 07:49

    Lõpp hea, kõik hea. Neli poodi järjest on mu arust juba kangelastegu 🙂

  2. 16. veebr. 2017 kell 10:12

    Varsti-varsti on kevad!

  3. kiskjasiil said,

    16. veebr. 2017 kell 17:32

    oh, planeerimine on nii tore! Ma kasutan vahel fotode väljaprinti, kui tahan endale puust ja punasest ette teha 🙂 aga kõrralikke plaane on ka tore teha ja kui on aega värvida …

    Minu meelest ei liigu need tehtud tööd küll teosammul, sa kihutad seal juba jaanuarist kui mitte oktoobrist 🙂

    Tervitused majaperemehele ja mõnusat lõõgastust, konkutäis tööriistu kõlab just nii nagu ma seda ette kujutan.
    4 poodi on võimas tulemus, ma tavaliselt üle kahe ei soorita 🙂

  4. Tulp ja tulp said,

    17. veebr. 2017 kell 19:16

    Paber, pliiats ja kustukumm ongi kõige parem plaanide joonistamise viis… jätad asja laua servale seisma, kui juhtub silmanurgast vilksatama miskit muutmist vajavat, saab selle lihtsalt, kasvõi keset ööd ära muuta.
    Kui tumedamad (okas)puud tumedamalt plaanile kanda, siis lisandub plaanile ka üks oluline nähtus juurde ning kõrgeks kasvavate puudega pargivaadete joonistamisel kasuta ka inimese vaate perspektiivi, nii on vaadete kompositsioonid maised. Aeda plaanida on mõnus.


Lisa kommentaar

