Hommikul ja õhtul

Üks pikalt plaanitud ja ettevalmistatud projekt läks täna käima.

Aida ots hommikul:

aida ots.jpg

Ja mis siis sündima hakkas.

saega mees.jpg

lammutus.jpg

lammutus1.jpg

Jah, ma tean, et niiviisi palkhooneid tegelikult ei parandata. Tegelikult tõstetakse kogu kupatus tungraudadega üles ja harutatakse nurgad lahti ja varatakse uute palkidega ristid uuesti kokku – ja selle töö peale olin ma ju ometi kah hinnapakkumisi võtnud ning leidnud, et abihoone puhul ei ole need tuhanded otstarbekas investeering. Oleks, et me räägiks eluhoonest. Kuuri puhul on aga oluline peamiselt see, et püsti püsib, külgi koos hoiab ja väga mädanenud välja ei näeks.

Ja siia need veebruaris toodud palgid käiku läksidki!

alt pihta.jpg

Vahetuspalgid kinnitati “hambaga” allesjäävate otste “hammaste” külge. Nii on küljed fikseeritud ja midagi ei hakka seal laiali veerema.

sidumine.jpg

Ning et tegemist on minu aianduskuuriga ja potistamistoaga, otsustasime rikkuda selle hoone ajaloolise välisilme vanade majaakende taaskasutusega. Sest nimetatud aednikutöödeks on valgust vaja. Samuti võiks ehakumas väsinuna aiast tulles ja kuuri astudes näha olla, kuhu oma labida riputad ja oksakäärid torkad.

aknad.jpg

Nii ongi esimese päeva õhtuks pilt säherdune.

õhtuks.jpg

Aga see pole veel kõik.

Hommikul oli kuivati ees 3 hunnikut.

hunnikud.jpg

Kuid õhtuks neist alles vaid kaks! Kuhu sai see esimene?! Ära viidud!

hunnikud1.jpg

Ning mina sain lõpuks end niipalju kokku võetud, et kasvuhooned seestpoolt puhtaks küürida ja hooajaks valmis seada. Sest kapsataimed ei taha tõesti enam toas elada ja lihtsalt nõuavad valgus- ja õhurikkamaid olusid. Siiamaani ei julgenud ma taimede kasvukasse kolimise peale mõeldagi, sest peaaegu iga öö kuni siiani on olnud miinuskraadides. Nüüd aga, nüüd võib juba üritada küll! Heldeke, eelmisel aastal samal ajal olid mul kapsataimed kasvuhoones olnud juba paar nädalat.

Seda ma pean küll ütlema, et järgmisel sügisel kasvukaid koristades lähevad mustad katted või papilatakad mullale katteks peale. Sest mulle tõesti ei meeldi, kui kevadel avaneb selline pilt:

kh.jpg

Ja ometi on see kahe aasta jooksul kolm korda läbi kaevatud ja umbrohujuurtest puhastatud muld juba.

Õudne, ma ütlen.

Muide, mu tänane kirjatöö on veel tegemata. Appi, appi, kass läks kappi … ma pean vist täna kauem üleval olema, kui mulle meeldiks.

5 kommentaari

  1. 3. mai 2017 kell 08:34

    Väga vahva tulemus. Ma olen lausa heas mõttes kade kõigi nende abihoonete pärast, meil ka neid nagu oleks, aga ikka on puudu veel puukuur ja selline tuba, kus südamerahuga prahti põrandale ajada.

  2. Mare said,

    3. mai 2017 kell 08:43

    Mulle tundub, et sellest aiakuurist saab üks mustermajake. Millised palgid ja talad ning laelauad! Ahhetama paneb! See on ülimalt vahva, et terve sein tuleb põhimõtteliselt üks suur aken. Esialgne plaan teha ruum kõplale, rehale ja muule säärasele nasvärgile sobilikuks ruumiks on tore küll, aga siiski usun, et ühel heal päeval on selles imeilusas toakeses põrandal kaltsuvaibad, kiiktool akna all, lilled postamentidel või aknalaudadel – sõnaga – üks mõnus aiatööst lõõgastumise paradiis.

  3. aidivallik said,

    3. mai 2017 kell 08:59

    Ee, see sein ei tule üks suur aken. Eksitavad pildi peal ilmselt paika tõstetud lengid. Sinna tuleb täpsemalt siiski vaid 2 akent, selle mõttega, et püüda jääda nende vanade hoonetega igaks juhuks ikkagi taluarhitektuuri traditsioonilisemate võtete juurde. Muude lahenduste puhul on minu meelest oht, et tulemus võib kätte veidi kummaliseks minna, kui ilma arhitektiteadmisteta ja -nägemuseta asja kallale asuda. Aga siin ma seda ajaloolist atmosfääri lõhkuda ei tahaks, isegi mitte kogemata.

  4. muhedik said,

    3. mai 2017 kell 10:27

    Tänuväärt ettevõtmine. Vanad hooned, kui see vähegi võimalik, väärivad alati säilitamist.

  5. Togram said,

    3. mai 2017 kell 14:41

    Nii tore. Kõik muutub, vaikselt ja tasakesi, ometigi nii ruttu, arvestades, et olete meie maakonnakaaslased alles lühikest aega. Väga vahva on see asi igal juhul!

    Vaatasin just ilmateadet muide, ja seal “rõõmustas” järgmisel nädalal jälle öised -4 ning vihm ja lörts. Njah!


Lisa kommentaar

