Süveneb paanika…

… et kas meie “Roosi ja emmega”, mis ülehomme trükikojas peaks valmima, on ikka kõik korras.

Miks ei peaks, aga… vahepealsed paar aastat on mu väga araks vemmeldanud. Rasked aastad on olnud, eks nad mingis mõttes karastasid ja ehk isegi õilistasid veidike (kui lugeda õilistamiseks suurenenud majandusoskused, upsakuse upakileajamise ja teatavad muutused tõekspidamistes), aga teisest küljest ka rappisid isiksust. Selles mõttes, et nüüd tunnen igasuguseid hirme, mida ma varem ei tundnud.

Aga see hirm läheb ära ja ühel päeval ma julgen jälle lõdva randmega igasuguseid asju teha. Selles mõttes on see “Roosi ja emme” minu enda jaoks väga oluline, märgiline, tähtis. Taas üks raamat peale kolmeaastast pausi. Taas üks ettevõtmine. Lõpuks ometi.

Selline ta tuleb:
Roosi kaas

Kõvad kaaned, 48 lehekülge, Ott on selle lehekülg-leheküljelt ilusaid värvilisi pilte täis joonistanud ja minu 16 viguriga juttu Roosi elust kahekesi oma emmega on seal sees. Trükitähed.
Olen sellest raamatust töö käigus kirjutanud veel selles ja selles postituses, koos tekstinäidistega. Ning Täheke on sel aastal ka kolm lugu sealt ära trükkinud.

Nüüd lõpuks saab see raamatuks. Neli aastat pärast ideed ja esimest versiooni, mille kohta NÜÜD sobiks küll tagantjärele targutada, et ära hõiska enne õhtut. Eks ole.

Kuid muud asjad – Sirbi- teemadel jätkub juttu ikka kauemaks. Anvar Samost jõuab oma pikas ja heas intevjuus Sirbi ja Langi juurest otseteed Reformierakonna poliitikani. Samamoodi Tiina Kangro oma äärmiselt heas arvamusloos.
Sirbi toimetuse tööd pidurdavad lepinguvaidlused (eks ikka need ajutised lepingud, mida Väljataga nüüd koondatutega tulekahju kustutamiseks sõlmida püüab).
Oodati suure huviga seda tänast Langi pidulikku tagasiastumiskõnet, et ei tea, mis sealt nüüd tuleb, aga nagu näha, ei tulnudki sealt eriti midagi. Solvumine ja märterlus vaid. Kõne oma täispikkuses asub siin. Eiki Nestor kommenteerib seda kõnet üsna tabavalt siin (kuigi selles sotside vastu suunatud taktika tahtluses ei ole ma sama kindel).

10 kommentaari

  1. Maire said,

    2. dets. 2013 kell 23:53

    Väga ilus esikaas, lausa kutsub ostma! 🙂
    Kuulasin täna Langi kõnet ja oskasin selle peale lõpuks ainult möh ütelda 😦 Äärmiselt ebaintelligentse mulje jätab inimene, kes ebaõnnestunult üritab vaimukas olla ja samas kõike ja kõiki maha teha. Vaatamata sellele, et palju ta jutust oli kindlasti sulaselge tõsi (näited ajakirjandusest) ja ma täitsa mõistan tema probleemi, nullib ta oma hoiaku ja kibestumisest nõretava jutuga kogu sõnumi sisu ära.

  2. aidivallik said,

    3. dets. 2013 kell 09:56

    Nojah, seda minagi mõtlen, et kui ego on nii suur, et tuppa ära ei mahu, siis seda ikka ei ignoreeri küll kuidagi. Süüdi on ikka kõik teised.

  3. Anu said,

    3. dets. 2013 kell 12:06

    mina igatahes tean, mida Jõuluvana minu Roosile toob 🙂

  4. Spargel said,

    3. dets. 2013 kell 12:36

    Ja mina tean ka, mis meie 4-aastase tütre kingikotti pistetud saab! 😀
    Ootame! Ning kindlasti on kõik väga hästi ja asjad töös!

  5. 3. dets. 2013 kell 12:40

    Ma olen siin ka täheldanud, et Oti illustratsioonid sobivad suurepäraselt minu nägemusega. Enamus lasteraamatute illustratsioone ei kõlba minu arvates kuhugi. Nii segased ja närvilised.

  6. tavainimene said,

    3. dets. 2013 kell 14:15

    Jääme ootama lugemaõppimisraamatut 🙂

  7. Muhedik said,

    3. dets. 2013 kell 20:12

    Oi, kui ilus näeb see raamat välja, ma kohe pean siin kiituseks sõna võtma 🙂 Hea, et meil on kasvamas pisike tüdrukutirts, kellel on praegu küll tegemist rääkimaõppimisega, aga kui terve pere loeb, siis kuhu see lapsukegi pääseb. Palju õnne Sulle ja Otile!
    Lang on mu kursavend :D, tunnen teda ammu ja võin väita, et ego on tal eluaeg olnud palju suurem kui ta ise.

  8. Maire said,

    4. dets. 2013 kell 13:34

    Ei tea, kas need raamatud nädala lõpuks Rahva Raamatu poodidesse jõuavad või läheb nende müüki saatmisega rohkem aega? Hädasti oleks vaja seda juba selle nädala lõpus osta, muidu ei jõua posti panna jõuluks 🙂

  9. naine50+ said,

    4. dets. 2013 kell 14:43

    Roosi lugusid oleme lastelastega Tähekesest lugenud, väga armsad.
    Trükitähtedega raamatutest on suur puudus.
    Nüüd küll teise klassi laps loeb juba kirjatähtedega, aga väiksemal ka tähed selged, saab varsti hakata ise lugema.

  10. aidivallik said,

    6. dets. 2013 kell 22:09

    Panen siia veel Rein Raua vastuse Langi lahkumiskõnele: http://uudised.err.ee/index.php?06292437


Lisa kommentaar

